شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی مدرسه‌ها

تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی مدرسه‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توزیع برچسب‌های سال ۹۷ سرویس مدارس خبر داد و گفت: تنها برچسب‌های امسال سرویس مدارس معتبر بوده و برچسب‌های سال‌های قبل مربوط به همان سال‌هاست.
سردار محمدرضا مهماندار از والدین خواست که برای جابه‌جایی فرزندانشان به مدارس حتماً از سرویس‌های مجاز که دارای برچسب هستند، استفاده کنند.
او تأکید کرد: به هیچ عنوان از افراد ناشناس و خودروهای غیرمجاز برای این کار استفاده نکنید، چرا که آمارهای پلیس در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سرویس‌های مجاز مدارس امن‌ترین وسیله برای حمل و نقل دانش‌آموزان و کم‌تصادف‌ترین وسیله برای جابه‌جایی و حمل و نقل دانش‌آموزان بوده است.
مهماندار با بیان این‌که ارتکاب بعضی تخلفات موجب لغو صلاحیت راننده سرویس مدارس خواهد شد، به ایسنا گفت: رانندگان جدید تحت یکسری آموزش قرار گرفته و رانندگانی که قبل‌تر نیز به عنوان سرویس مدرسه فعالیت داشتند، برخی از آموزش‌هایشان تجدید شده و بر آنها نظارت وجود دارد. وی با بیان این‌که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مأموران پلیس در آماده‌باش خواهند بود، تصریح کرد: مأموران پلیس راهور با حداکثر توان خود در معابر استقرار خواهند داشت و به آنان تأکید شده که به دانش‌آموزان و والدین آنها بویژه در اطراف مدارس کمک کنند. به‌طوری که یکی از وظایف کلی در روزهای آغازین مهرماه همراهی دانش‌آموزان از محل پیاده شدن از سرویس‌ها در ورودی مدرسه است. مهماندار با اشاره به ترافیک اول مهرماه نیز گفت: توزیع زمان سفر بویژه در ساعات آغازین روز نقش مهمی در کاهش حجم سنگین ترافیک دارد از این رو توصیه ما به شهروندان این است که از ابتدای مهرماه ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه مترو و اتوبوس استفاده کرده و اگر مجبور به استفاده از خودرو هستند، زمان سفر خود را مدیریت کنند تا دچار ترافیک‌های سنگین نشویم.
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید