شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتلاش بورس برای عبور از مرز روانی

تلاش بورس برای عبور از مرز روانی

تلاش بورس برای عبور از مرز روانی

امروز شاخص‌ کل بورس کار خود را در مدار منفی شروع کرد و طی ۱۵ دقیقه نخست معاملات با افت ۵ هزار واحدی مواجه شد. اما رفته رفته قدرت تقاضا بیشتر شد و شاخص کل هم از کف روزانه خود فاصله گرفت. در نهایت تا ساعت ۱۱ رشد روزانه شاخص کل به ۵۵۰۰ واحد (معادل ۰.۴ درصد) رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، البته در دقایق اخیر دوباره شاهد فشار فروش سنگین در بازار و نزولی شدن قیمت بزرگان بورسی هستیم. شاخص هموزن اما از ابتدای روز با شیبی ملایم در مسیر صعودی قرار گرفته و تا این جای کار رشد یک درصدی را ثبت کرده است. به نظر می‌رسد مرز روانی ۱.۵ میلیون واحدی به این راحتی اجازه عبور نمی‌دهد. به طوری که امروز دومین تلاش بورس برای عبور از این مقاومت هم ناکام بوده است.

بازار به روایت آمار

در پایان نیمه اول بورس امروز، ۴۲ درصد از نمادها در سطوح منفی قیمتی بودند. در این میان ۱۰ درصد از نمادها با صف‌های فروشی به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مثبت بازار اما ارزش صف خرید ۲۳ درصد از نمادها به ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

    ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم، ETF دولتی) تا ساعت ۱۱ به عدد ۱۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد امروز هم ارزش معاملات بتواند از مرز ۲۰ هزار میلیارد تومانی عبور کند تا در تمام روزهای هفته جاری معاملات فراتر از این عدد باشد. تا این ساعت باز هم بیشترین ارزش معاملات صنایع در اختیار خودروسازی، بانک‌ها و پالایشی‌ها بوده است. در بین نمادها هم پالایشی یکم، شستا و وتجارت بیش از دیگر نمادها معامله شده‌اند.

    حقیقی‌ها امروز هم تا اینجای کار بیشتر فروشنده بوده‌اند. به طوری که خالص ارزش تغییر مالکیت سهام تا ساعت ۱۱ حدود ۵۰ میلیارد تومان به سمت حقوقی‌ها بوده است. در صورتی که امروز هم حقیقی‌ها فروشنده باشند این دومین روز متوالی خواهد بود که شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام هستیم.

     

    اخبار مرتبط

    بیشترین بازدید