شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتلاش برای انتقال اجساد به کهگیلویه و بویراحمد تا پیش از ورود...

تلاش برای انتقال اجساد به کهگیلویه و بویراحمد تا پیش از ورود سامانه بارشی

معاون دادگستری اصفهان گفت: بر اساس مذاکره با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد پیکر قربانیان به محض انتقال به پایین کوه به پزشکی قانونی این استان تحویل داده می‌شود.

محمدحسین آقایی گفت: براساس مقررارت آئین دادرسی کیفری بحث انجام امور قضایی این امر به عهده دادگستری استان اصفهان و بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده است.

او گفت: اما بر‌اساس مذاکره‌ای که رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد داشتند به منظور تسهیل و تسریع در روند تحویل پیکر قربانیان با بازماندگان‌شان قرار بر این شد که به محض انتقال اجساد از بالای کوه به پایین این اجساد پس از اقدامات اولیه پزشکی قانونی اصفهان مستقیمأ به مرکز پزشکی قانونی یاسوج منتقل شود.

معاون نظارت و قضایی دادگستری اصفهان و بازپرس ویژه پرونده اجساد هواپیمایی تهران- یاسوج گفت: اجساد به پایین کوه منتقل می‌شوند و اقدامات پزشکی قانونی اصفهان روی آن‌ها انجام و سپس به استان کهگیلویه و بویر احمد تحویل داده می‌شود.

در همین میان به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که با توجه به اینکه تا آخر وقت امروز سامانه‌ای بارشی به این استان می‌رسد، مسئولان تلاش می‌کنند در فاصله زمانی کوتاهی با کمک تکاوران ارتش، هوافضای سپاه، بسیج و هلال احمر اجساد سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج را به پایین قله منتقل کنند.

احمدی درباره آخرین اقدامات برای انتقال اجساد سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج توضیح داد و گفت:ما برنامه ریزی کرده‌ایم که از طریق تکاوران ارتش، سپاه و سایر دستگاه‌های امدادی به محل موردنظر برسیم و بتوانیم با استفاده از هلی‌برن اجساد را به پایین قله منتقل کنیم.

او گفت: برنامه ریزی شده است که پس از رسیدن اجساد به شهر یاسوج آنها را به محل مشخص شده منتقل کنیم تا در فاصله کوتاه موضوع مدیریت شود. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است جبهه‌ای که از شمال غرب وارد کشور شده تا آخر وقت به منطقه ما برسد به همین دلیل تلاش می‌کنیم که در فاصله زمانی کوتاه و با تقسیم کار میان تکاوران ارتش، هوافضای سپاه، بسیج و هلال احمر اجساد را به پایین قله منتقل کنیم.

 

۴۲۲۳۸

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید