چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتعیین ۳ روش برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

تعیین ۳ روش برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

مجلس سه روش را برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تعیین کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی، بند الحاقی2 تبصره 5 این لایحه را با 134 رای موافق، 73 رای مخالف و 5 رای ممتنع  از مجموع 223 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه مجلس، در اجرای ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه و با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، دولت مکلف است جهت رد بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی، پس از اقدام لازم در اجرای جز(1-2) بند و این تبصره، نسبت به تادیه بدهی ها در سقف پانصد هزار و میلیارد ریال با احتساب عملکرد جز مذکور، از طریق روش های زیر اقدام کند:

1. ارائه حق الامتیاز، انحصارات و حقوق مالکانه پس از محاسبات دقیق کارشناسی توسط کارشناسان خبره ای که به تایید هیات وزیران می رسد، با اولویت مالکیت و حقوق مالکانه درسواحل و جزایر به شرط اجرای پروژه های توسعه ای درمناطق مذکور

2. تامین خوراک انرژی، ایجاد و ارائه امتیازات منطقه ویژه انرژی در مناطق نفت خیز با اولویت بالا بردن بازدهی نفت در داخل کشور و با قیمت های ترجیحی

3. واگذاری پروژه ها وطرح های تملک دارایی های سرمایه ای مهم در دست اجرای کشور

انتشار هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت برای تجهیز فضاهای آموزشی

مجلس برای تجهیز فضاهای آموزشی مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به دولت داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن علنی، نمایندگان  با 187 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع مجلس با بند الحاقی یک تبصره 5 موافقت کردند.

در این بند الحاقی آورده شده است: دولت مبلغ 10هزار میلیارد ریال اوراق مالی- اسلامی جهت تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور) منتشر کند.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید