پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتعیین تکلیف حق مسکن کارگران در روزهای آینده

تعیین تکلیف حق مسکن کارگران در روزهای آینده

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: رضایت از افزایش دستمزدها زمانی به دست می‌آید که بازار در ثبات به سر برده، اقلام و مایحتاج ضروری کارگران از افزایش قیمت‌ها تأثیر نپذیرد.

به گزارش رتبه آنلاین، فتح‌اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل مزد کارگران در شورای عالی کار گفت: افزایش دستمزد کارگران نسبت به سنوات گذشته رضایت بخش بود و شورای عالی کار زحمت زیادی برای آن کشید ولی افزایش هزینه‌ها و تورمی که در همین ابتدای سال اتفاق افتاده قیمت اقلام ضروری و مصرفی کارگران را افزایش داده و معیشت کارگران را از این جهت دچار مشکل کرده است.

وی افزود: عدم تثبیت قیمت‌ها موجب شده تا کارگران نسبت به معیشت خود نگران باشند و افزایش دستمزدها را به دلیل وقوع اتفاقات غیر قابل پیش بینی احساس نکنند. سال گذشته نیز نوسان نرخ ارز موجب شد تا کام کارگران تلخ شود و از افزایش دستمزد احساس رضایت نکنند.

به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، کارگران خواهان بازگشت ثبات به بازارهای داخلی و کاهش تورم و خط فقر هستند تا در سال جدید، معیشت آنها دستخوش تحولات روز قرار نگیرد.

بیات در عین حال به مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اشاره کرد و گفت: سال گذشته شورای عالی کار حق مسکن کارگران را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش داد، اما علیرغم تصویب آن در شورای عالی کار هنوز در هیأت وزیران تصویب و اجرایی نشده است که طبعاً در روزهای آینده باید تعیین تکلیف شود تا کارفرمایان حق و حقوق کارگران را در پایان فروردین بپردازند.

وی گفت: طبق توافق سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در بهمن ماه سال گذشته، کمک هزینه مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و انتظار داریم در چند روز آینده مصوبه هرچه سریع‌تر به کارگاه‌ها و کارفرمایان ابلاغ شود تا کارگران این افزایش را در حقوق فروردین ماه دریافت کنند.

بیات خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه سیل که در روزهای آغاز سال بسیاری از استان‌ها را گرفتار کرد، کارگاه‌های زیادی تعطیل و کارگرانشان بیکار شدند که امیدواریم این مشکل با همکاری و همراهی همه مردم و مسئولان در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

به گزارش ایسنا، مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در روزهای اخیر به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده و جهت تصویب نهایی به هیأت وزیران ارسال شده است. اعضای شورای عالی کار بهمن ماه سال گذشته باافزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند و کمک هزینه مسکن کارگران را که پیش از این ۴۰ هزار تومان بود به ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید