شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاتعلیق ۴۰۰ کارت بازرگانی در آستانه انتخابات نهم

تعلیق ۴۰۰ کارت بازرگانی در آستانه انتخابات نهم

تعلیق کارت بازرگانی ۴۰۰ نفر

بهمن عشقی دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی  در پاسخ به این سوال که چه تعدادکارت بازرگانی تعلیق شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی را با عنوان پالایش کارت‌های بازرگانی یا غربالگری کلید زد. متاسفانه دیده شد این کارت‌ها در اختیار افرادی است که اهلیت لازم را در  تجارت ندارند و بنابراین افراد دارنده کارت بهره‌برداری از این کارت‌ها را به افراد دیگر واگذار کرده‌اند. مطرح کردن این نوع مباحث نیز موضوع تازه‌ای نیست. این نوع بحث‌ها هم از سوی مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم مدیران قوه قضاییه و دادستانی کل کشور مطرح می‌شود.

بهمن عشقی افزود: بنابراین طرح غربالگری اجرا شد و تعدادی از کارت‌های بازرگانی بعد از بازدید تعلیق شد. یعنی ما در اتاق تهران از چهار هزار محل فعالیت با مشارکت بازرسان سازمان صمت تهران بازدید کردیم. حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارت بازرگانی به مرحله تعلیق در آمده است. مالکین این کارت‌ها نیز حق دارند اعتراض خود را به کمیته پیش‌بینی‌شده برای این طرح اعلام کنند تا ضمن بررسی، چنانچه اعتراض آنها وارد بود، کارت‌ها احیا شود.

او درباره این پرسش که ۴۰۰ کارت بازرگانی در چه بازه زمانی صادر شده است؟ پاسخ داد: اصولا حساسیت روی کارت‌های یک‌ساله است. یعنی میزان فعالیت کارت‌هایی که سال ۹۵ صادر و سال ۹۶ تمدید شده است را مورد بررسی قرار دادیم. معتقدیم کارت‌های بازرگانی که بیش از یک سال تمدید شده؛ یعنی میزان فعالیت آنها به سه‌سالگی رسیده، اهلیت آنها احراز شده است. در حقیقت دارندگان این کارت‌ها جز فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار هستند که میزان مالیات خود را پرداخت کرده‌اند.

عشقی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود اتاق بازرگانی تهران کارت‌هایی را به نام مُردگان صادر کرده و آیا چنین موضوعاتی صحت دارد یا خیر؟ گفت: مطرح کردن این نوع حرف‌ها هرگز صحت ندارد. در زمینه صدور کارت‌ها ما به سیستم ثبت احوال متصل هستیم. کسانی که مجوز دفن افراد را صادر می‌کنند به‌طور اتوماتیک‌وار سازمان ثبت احوال آنها را به عنوان فوت‌شده تلقی می‌کند. باید اشاره کرد که اتاق تهران مربوط به زندگان است و ربطی به مُردگان ندارد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید