جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزتعداد مشتریان خودروهای برقی به ۳ میلیون نفر رسید

تعداد مشتریان خودروهای برقی به ۳ میلیون نفر رسید

1

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که تعداد مشتریان خودروهای برقی تا سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بالغ بر ۳ میلیون نفر بوده است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از وب سایت independant،بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

براساس تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته، شهروندان و مشتریان بیشتری هر روز به خودروهای برقی و الکتریکی که دوستدار محیط زیست و زمین است، جذب می‌شوند به‌گونه‌ای که آمار آنها تا سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳ میلیون نفر در سراسر جهان رسید که بدون شک، در آینده‌ای نزدیک و هم زمان با معرفی و عرضه خودروهای لوکس برقی و الکتریکی توسط خودروسازان برتر جهان، این آمار رو به رشد و افزایش بیشتری خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد که شهروندان اروپایی از سایر کشورهای جهان از خودروهای برقی و الکتریکی استقبال بیشتری کرده‌اند که در این میان، شهروندان انگلیسی در مقایسه با سایر اروپایی‌ها طرفداری بیشتری از این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست کرده‌اند.

تحلیلگران فعال در صنعت خودرو برآورد کرده‌اند که مشتریان و طرفداران خودروهای برقی و الکتریکی روز به روز درحال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که آمار آنها در ۵ سال آینده به بیش از ۴ برابر میزان کنونی خود در جهان برسد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید