جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریتصویب بلیت ۳۰۰۰ تومانی برای خانه موزه سیمین و جلال

تصویب بلیت ۳۰۰۰ تومانی برای خانه موزه سیمین و جلال


اعضای شورای شهر تهران صبح امروز اخذ ورودی ۳۰۰۰ تومانی برای بازدید از خانه موزه‌ «سیمین و جلال» را تصویب کردند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، صبح امروز طرح پیشنهادی در مورد تعیین نرخ بازدید از خانه موزه “سیمین و جلال” روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و حجت نظری در توضیح این پیشنهاد گفت: خانه موزه سیمین و جلال مورد توجه آحاد مردم است اما برای آنکه نیازهایش را مرتفع کند نیازمند آن هستیم که برایش هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس پیشنهاد می‌شود مبلغ ۳,۰۰۰ تومان برای بازدید از این خانه موزه در نظر گرفته شود گفت: این در حالی است که مبلغ ورودیه برای گردشگران خارجی ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای جانبازان و خبرنگاران نیز تخفیف ۵۰ درصد لحاظ شده است.

اعضای شورای شهر در ادامه به بیان نکته نظرات خود پرداخته و احمد مسجد جامعی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: این اولین بار است که می‌خواهیم موزه‌های شهرداری را پولی کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری دارای خانه موزه‌هایی همچون بهشتی، مطهری، شریعتی، خط و خوشنویسی و …است گفت: اگر قرار باشد از خانه موزه سیمین و جلال ورودیه بگیریم باید این قاعده مند باشد و در مورد همه خانه موزه‌ها تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه حال موزه‌ها خوب نیست و عمده آنها رها شده‌اند گفت: باید یک تصمیم کلان در مورد همه خانه موزه‌ها اخذ شود.

محمود میرلوحی در موافقت با پیشنهاد اولیه گفت: اگر پولی نگیریم مجبور هستیم که از کیفیت کار کم کنیم و باید نگاه اقتصادی داشته باشیم. در غیر این صورت به مانند بلیط مترو می‌شود که رقم اصلی‌اش ۱۱ هزار تومان است اما باید ۱۰ هزار تومان سوبسید بدهیم.

بهاره آروین در مخالفت با این پیشنهاد گفت: در نفس اینکه این مکان پتانسیل فرهنگی بالایی دارد و باید مسائل مالی آن تأمین شود تردیدی وجود ندارد اما دقت داشته باشید که با توجه به آمار بازدید کنندگان این خانه موزه، درآمد شهرداری از این محل کمتر از ۲۰ میلیون تومان است و این در حالیست که هزینه‌ی یک ساله این خانه موزه ۵۰۰ میلیون تومان است و بهتر است بلیط فروشی نکنیم تا بدنامی‌اش برایمان نماند و نگویند پولی کردیم.

در ادامه حجت نظری با بیان اینکه نمی‌توان همه خانه موزه‌های متعلق به شهرداری را مشمول این پیشنهاد کرد و برای آنها ورودیه تعیین کنیم گفت: در بازدیدهایم مسئولان موزه‌ها گفته‌اند که برخی از همشهریان اول می‌پرسند که آیا رایگان است یا ورودیه دارد. و اگر رایگان باشد وارد خانه می‌شوند و ما نمی‌توانیم برای همه خانه موزه‌ها یک نسخه بپیچیم. اما از سوی دیگر باغ موزه‌هایمان همچون قصر که جذابیت زیادی دارد ورودیه اخذ می‌کنیم و مشکلی هم در این زمینه نیست.

در نهایت کلیات این پیشنهاد به تصویب رسید و اخذ ورودیه برای خانه موزه سیمین و جلال در سال ۹۸ الزامی شد.

در ادامه پیشنهاد خدا کرمی مبنی بر رایگان شدن بازدید گروهی دانش آموزان و دانشجویان به شرط آنکه حداقل ۴ هفته قبل از بازدید درخواست کتبی خود را به مدیریت خانه موزه داده باشند، نیز به تصویب رسید.

خانه موزه سیمین و جلال، ساختمان ویلایی کوچکی در محله دزاشیب تهران است که توسط شهرداری خریداری و احیا شد. این خانه موزه در روز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالروز تولد سیمین دانشور افتتاح شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید