جمعه 31 فروردین 1403
خانهبازار پولی مالیبانک‌‌ها و‌ موسسات مالیتسهیل و تأمین مالی تولید و تجارت، رسالت اصلی بانک ملی ایران

تسهیل و تأمین مالی تولید و تجارت، رسالت اصلی بانک ملی ایران

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران تسهیلات و تامین مالی بخش های تولید و تجارت را از وظایف اصلی و اساسی این بانک دانست و گفت: این عوامل موجب رونق فعالیت های اقتصادی در حوزه داخلی و بین المللی با رعایت چارچوب و اصول و قواعد حاکم می شود.

به گزارش رتبه آنلاین، غلامرضا پناهی در بازدید از شعبه مرکزی این بانک، اظهار کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی باید بر اساس نیاز سنجی مطابق ظرفیت واقعی، کشش بازار و ترکیب مناسب با سایر منابع بوده و در اختیار آن قرار گیرد.

وی افزود: اگر چه تأمین نقدینگی به موقع تولید و تجارت ضروری است ولی اتکا بیش از حد واحدهای تولیدی و تجاری به منابع مالی استقراضی از سیستم بانکی روش بهینه ای نیست و موجب ایجاد ریسک هم برای واحدهای تولیدی و هم برای نظام بانکی خواهد شد.

پناهی گفت: باتوجه به آغاز رونق اقتصادی کشور و ویژگی نظام مالی کشور ما که وابسته به نظام بانکی است ،سیستم بانک ملی ایران در تسهیل و تسریع روند رو به رشد اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران ضمن اعلام آمادگی کامل برای حمایت ویژه در تأمین مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی و تجاری کشور، بر تخصیص منابع محدود ، نظارت مستمر بر استفاده صحیح و بهینه از منابع تخصیص یافته و توجه ویژه به واحدهای تولیدی تأکید کرد.

پناهی در خاتمه با بررسی و تحلیل جامع شاخص­های عملکردی شعبه توصیه هایی به منظور تخصیص بهینه منابع و آسیب شناسی و راهکارهای سود آوری در ایام باقی مانده تا پایان سال مالی ارائه کرد.

همچنین کاووس ایرج پور  معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز به ارائه توصیه هایی در خصوص وصول مطالبات از بدهکاران عمده و راهکارهایی درخصوص برخی پرونده های شعبه مرکزی در این حوزه پرداخت.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید