شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتردید 2 شرکت بزرگ ترابری دریایی برای تعامل با ایران پس از...

تردید 2 شرکت بزرگ ترابری دریایی برای تعامل با ایران پس از خروج آمریکا از برجام

دو شرکت بزرگ ترابری دریایی در دنیا اعلام کردند که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای همکاری‌های خود با ایران را مورد بازبینی قرار می دهند.

به گزارش رتبه آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، مائرسک لاین و ام‌اس‌سی دو شرکت بزرگ ترابری دریایی دنیا اعلام کردند: پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در حال بازبینی خدمات، عملیاتها و روابط تجاری خود با ایران هستند تا ببینند آیا این تعاملات تحت تاثیر این اقدام قرار می‌گیرد یا نه و طبق چارچوب زمانی تعیین شده از سوی دولت آمریکا عمل خواهند کرد.

شرکت ام‌اس‌سی که مقر آن در سوئیس قرار دارد، خدمات خود را در سال‌های بین 2012 تا 2014 متوقف کرد و زمانی که این خدمات از سر گرفته شد، این شرکت ترابری از یک کشتیرانی کوچک منطقه‌ای دیگر به عنوان یک فرد ثالث برای انجام نقل و انتقالات دریایی میان ایران و ام‌اس‌سی در یک بندر در امارات متحده عربی استفاده کرد.

یک منبع آگاه گفت که شرکت ام‌اس‌سی در حال حاضر رزرو محموله‌های خاص که ممکن است تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گیرد را متوقف کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای اعلام کرد که واشنگتن در حال اعمال تحریم‌هایی علیه فروش مستقیم یا غیرمستقیم، تامین یا انتقال فلزاتی همچون آلمینیوم، استیل، ذغال سنگ و نرم افزار مرتبط با فرآیندهای صنعتی به ایران است.

همچنین شرکت دانمارکی مائرسک لاین، به طور جداگانه اعلام کردکه قبول محموله‌های خاص که در فهرست وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند را متوقف کرده است. این شرکت تاکید کرد که حضورش در ایران محدود خواهد بود و تاثیر این تحولات اخیر بر فعالیت‌هایش را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، ایران برای واردات و به علاوه فروش کالاهای صادراتی خود به غیر از نفت نیازمند حمل و نقل دریایی است و برای انجام این کار پیش از رفع تحریم ها به واسطه اجرای توافق هسته‌ای در سال 2016 با مشکلات فراوانی روبرو بود.

آمریکا علاوه بر این قصد دارد تحریم‌های مربوط به بیمه و بیمه مجدد را علیه ایران اعمال کند که در گذشته یک چالش دیگر برای ایران محسوب می شد. تمامی کشتی‌ها برای انجام سفرهای دریایی خود نیازمند پوشش‌های بیمه مختلف هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید