پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتردید بورس برای فتح قله ۱.۵ میلیون واحدی

تردید بورس برای فتح قله ۱.۵ میلیون واحدی

بازار برای رسیدن به قله ۱. میلیون واحدی شاخص هنوز تردید دارد و همین باعث شد در روز دوم هفته با وجود حضور خریداران و تداوم رشد شاخص اما همچنان نمادهای کوچک بازار برخلاف نمادهای بزرگ شاخص ساز با فشار فروش روبه رو به هستند.

به گزارش رتبه آنلاین از دنیای بورس، بازار برای رسیدن به قله 1. میلیون واحدی شاخص هنوز تردید دارد و همین باعث شد در روز دوم هفته با وجود حضور خریداران و تداوم رشد شاخص اما همچنان نمادهای کوچک بازار برخلاف نمادهای بزرگ شاخص ساز با فشار فروش روبه رو به هستند. دو شاخص قیمت (هم وزن) و شاخص کل (هم وزن) امروز تا یک ساعت مانده به پایان معاملات منفی بودند.

با این اوصاف باید تا پایان دادوستدها منتظر ماند

همسو با تحولات بازار سهام در غیاب بازارهای جهانی و کامودیتی ها، بازار ارز با عقب نشینی به محدوده های قبلی برگشت. برخی سیاست تقویت عرضه از سوی بازار و تردید به کانال های مهم بعدی نرخ دلار را از دلایل کاهش دوباره قیمت ها میدانند. با این وصف بازارساز تاکید دارد با سیاست های جدید تنها قصد دارد نوسانات قیمت ارز را کنترل و محدود کند و به طور مسقیم در قیمت ها دخالتی ندارد.

امروز در بورس و فرابورس همچنین بسیاری از نمادها پس از توقف، دوباره بازگشایی شدند. در بورس بسیاری از نمادها به خاطر برگزاری مجامع دوباره به بازار برگشتند و در فرابورس به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، نمادها به مدت 30 دقیقه متوقف و دوباره به بازار برگشتند.

روند بازار نشان میدهد اگر چه در ساعات پایانی معاملات کم کم از فشار فروش کاسته شده و بازار دوباره به وضع روز قبل بازگشته اما همچنان تردیدها برای برگشت سریع بازار با توجه موج های متوالی مثبت قیمت ها وضعیت را برای بازارها در حالت دوگانگی نگه داشته است. البته انتظارات بازگشایی بازارهای جهانی و پیگیری بازارهای رقیب همچون ارز با شدت بیشتری از سوی بورس بازان پیگیری میشود تا بدانند تصمیم درست را در شرایط فعلی چگونه بگیرند.

بورس همچنین امروز در اطلاعیه ای درباره صندوق های سرمایه گذاری نیز به سهامداران توصیه و هشدار کرد معامله واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله با فاصله قیمتی از NAV احتمال ایجاد زیان برای خریداران را به همراه دارد. به همین دلیل تاکید شده هر چه فاصله قیمت معامله هر واحد از NAV صندوق بیشتر باشد، ریسک ایجاد زیان برای سرمایه گذار بیشتر است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید