پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیترخیص تایرهای سنگین سریع می‌شود

ترخیص تایرهای سنگین سریع می‌شود


طبق اعلام گمرک و به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای تنظیم بازار داخلی فرایند ترخیص تایرهای سنگین از گمرک تسهیل می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تسهیل فرایند ترخیص تایرهای سنگین، گمرک اعلام کرد که برای تنظیم بازار داخلی و تسهیل هر چه‌ بیشتر در تأمین انواع لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل، روند تشریفات گمرکی این محموله‌ها ضمن رعایت قوانین از جمله داشتن مجوزهای لازم و استانداردها سریع‌تر می‌شود.

بر این اساس گمرک اعلام کرده است که پذیرش گواهی بازرسی در مبدأ کالا منوط به اعلام نظر سازمان ملی استاندارد خواهد بود.

با توجه به این که تأمین لاستیک مورد نیاز کشور به ویژه‌ در بخش ناوگان سنگین از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل تحریم‌ها، تأمین تایر یکی از مطالبات رانندگان است، این موضوع در جلسات متعدد کارگروه تنظیم بازار، شورای امنیت کشور و مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع نیاز داخلی تاکید شده است.

بر این اساس گمرک باید حداکثر مساعدت در جهت آزمایش استاندارد و ترخیص سریع تایرهای مربوطه را انجام دهد.

در این رابطه واردکنندگان لاستیک پیشنهاد کرده‌اند به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش فرایند واردات و تحمیل هزینه‌ها بر انجام آزمایشات و انبارداری، گواهی بازرسی در مبدا کالا برای محموله‌های وارداتی تایر در چارچوب ضوابط ملاک قرار گیرد و از انجام آزمایشات متعدد برای هر محموله و کانتینرهای مربوطه پرهیز شود.

طبق اعلام گمرک به گمرکات استانی در مبادی ورودی، حداکثر تسهیل در تأمین و ترخیص لاستیک ضمن رعایت ایمنی صورت خواهد گرفت.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید