پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیتامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط ،تنها مشکل نیست

تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط ،تنها مشکل نیست

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: باید توسعه منطقه ای بر اساس مزیت ها باشد و خوشه های کسب و کار تامین مالی شوند زیرا این امر منجر به تقویت تمام ظرفیت های موجود در صنایع کوچک خواهد شد.

طهمورث لاهوتی اشکوری، مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص مقاوم سازی اقتصاد در کسب و کارهای کوچک و متوسط، اظهار کرد: به بنگاه هایی که زیر ۱۰ نفر شاغل دارند واحدهای خرد، بین ۱۰ تا ۵۰ نفر واحدهای کوچک و بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر واحدهای متوسط، اطلاق می شود.

وی در خصوص دلایل تفاوت شاخص های بین المللی در سنجش کسب و کارها گفت: در حوزه کسب و کار پتانسیل ها در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد در کشورهای توسعه یافته در حوزه اقتصاد و صنعت بحث شاخص های مالی و توسعه فناوری به این موارد افزوده می شوند.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: مشکل ما صرفا تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط نیست و در دولت های مختلف به نوعی سعی شده با عناوین مختلف منابع مالی تامین شود.

لاهوتی اشکوری اشاره کرد: ظرفیت تولید بنگاه کوچک و متوسط به گونه ای نیست که بتوانند تمام نیازهایشان را بر اساس مشاوره های درست صنعتی، بازاریابی و مالی انجام بدهند و معمولا به صورت مالک و مدیریتی اداره می شوند.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: زیرا برای استفاده از ظرفیت مدیران و مشاوران متخصص در این حوزه دچار مشکلاتی از لحاظ تامین منابع مالی هستند.

وی تصریح کرد: برای توسعه کسب و کارهای کوچک در کشور از مدل توسعه ای خوشه ای در کشور استفاده می کنیم که این مدل بر پتانسیل های منطقه ای و جغرافیایی تمرکز دارد و در واقع درون زایی و برون گرایی تعریف شده در اقتصاد مقاومتی به این نکته اشاره دارد.

لاهوتی اشکوری توضیح داد: توسعه منطقه ای باید بر اساس مزیت ها باشد که در اسناد چشم انداز و آمایش سرزمین این مباحث باید درنظر گرفته شود و خوشه های کسب و کار تامین مالی شوند، زیرا این امر موجب می شود تمام ظرفیت های موجود در خوشه تقویت شود.

وی تاکید کرد: در مدل زنجیره ارزش، تولید ۲۰ درصد این مدل را شامل می شود که چهار رکن پیشین و پسین در تولید نیز باید تقویت شود .

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید