سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهصنعتحمل‌و‌نقلتاخیر ۷ ماهه الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها

تاخیر ۷ ماهه الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها

در حالی عضو هیئت مدیره شرکت ساخت از الکترونیکی شدن اخذ عوارض در همه آزادراه‌های کشور تا بهمن سال گذشته خبر داده بود که وی در جدیدترین اظهارات وعده انجام این کار را تا پاییز امسال داده است.

به گزارش رتبه آنلاین از مشرق، اواخر شهریور ماه سال گذشته عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از الکترونیکی شدن گیت‌های عوارضی آزادراه‌ها به ETC تا 5 ماه آینده خبر داده بود.

میرشفیع در این‌باره گفته بود: با اجرای این طرح تمام گیت‌های عوارضی الکترونیکی می‌شود و دیگر نیازی به خرید خرید تگ یا برچسب نخواهد بود و عوارض از طریق پلاک خودرو دریافت می شود.پ

این در حالی است که در موعد مقرر یعنی بهمن ماه سال گذشته خبری از الکترونیکی شدن دریافت عوارض در همه آزادراه‌های کشور نشد. حال پس از 5 ماه پس از این خلف وعده، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت یکبار دیگر وعده انجام این کار را تا نیمه دوم سال جاری داده است.

میرشفیع با اشاره به اجرای سیستم یکپارچه اخذ عوارض الکترونیکی در سراسر آزادراه‌های کشور تا نیمه دوم امسال، گفته است: برای این اقدام یک روش پرداخت تعریف خواهد شد و از اتلاف وقت خودروها پشت گیت‌های عوارضی جلوگیری می‌کند. با توجه به ضوابط اخذ عوارض الکترونیک در طراحی آزادراه باید تغییراتی ایجاد شود.

چنانچه وعده جدید محقق شود سیستم یکپارچه اخذ عوارض الکترونیکی در سراسر آزادراه‌های کشور با حداقل 7 ماه تاخیر عملیاتی می‌شود.

منبع: تسنیم
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید