سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاتاثیر واکسیناسیون در کاهش هزینه‌های درمانی

تاثیر واکسیناسیون در کاهش هزینه‌های درمانی


بررسی متخصصان آمریکایی نشان می‌دهد واکسیناسیون علاوه بر نجات جان انسان‌ها مانع از گرفتار شدن میلیون‌ها نفر در فقر می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، نتایج مطالعه انجام شده در آمریکا حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ واکسیناسیون نه تنها جان میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان حفظ می‌کند بلکه از گرفتار شدن ۲۴ میلیون نفر از مردم فقیرترین کشوهای جهان در بحران فقر پیشگیری می‌نماید.

در این بررسی تاثیرات اقتصادی و سلامت واکسیناسیون برای ۱۰ بیماری در ۴۱ کشور در حال توسعه مورد مطالعه قرار گرفت. برآورد شده در فاصله سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۰ واکسیناسیون از ۳۶ میلیون مرگ جلوگیری می‌کند.

هر ساله هزینه‌های خدمات سلامتی و مراقبتی حدود ۱۵۰ میلیون نفر را گرفتار فقر می‌کند. واکسیناسیون تنها جان بشر را نجات نمی‌دهد بلکه تاثیر اقتصادی چشمگیری بر خانواده‌ها و جوامع دارد. آمارها نشان می‌دهد واکسیناسیون تاثیرات قابل توجهی بر کاهش موارد گرفتار شدن در معضل فقر بر اثر هپاتیت B داشته و به جلوگیری از فقر پزشکی در ۱۴ میلیون انسان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان معتقدند انجام واکسیناسیون در فقیرترین مناطق جهان در کاهش موارد مرگ و میر و نیز کاهش شمار افرادی که به دلیل هزینه‌های درمانی گرفتار فقر می‌شوند بیشترین تاثیر را دارد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید