سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبرخواندنی‌هابیوگرافی سباستین استن؛ یکی از خوش پوش‌ترین بازیگران هالیوود

بیوگرافی سباستین استن؛ یکی از خوش پوش‌ترین بازیگران هالیوود

سباستین استن یکی از چهره های جدید سینمای هالیوود است که با بازی در نقش باکی بارنز / سرباز زمستان در فیلم های مارول و همچنین بازی درخشان خود در فیلم من تونیا هستم، اسم و رسمی را برای خود به هم زده است.
سباستین استن کیست؟
سباستین استن یک بازیگر رومانیایی-آمریکایی است که هم در سینما و هم در تلویزیون فعالیت داشته است. از جمله کارهای تلویزیونی او میتوان به سریال دختر سخن چین، روزی روزگاری، پادشاهان و جانوران سیاسی اشاره کرد. سباستین برای بازی در سریال جانوران سیاسی نامزد چندین جایزه مهم از جمله جایزه انتخاب منتقدین برای بهترین بازیگر مکمل مرد در یک فیلم تلویزیونی یا مینی سریال شد. سباستین بیشتر به خاطر بازی در نقش سرباز زمستان در دنیای سینمایی مارول شناخته شده است. در واقع بازی در این نقش، نقطه عطف زندگی کاری او محسوب می شود.

او تا کنون 5 بار در فیلم های “کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو 2011″، “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان 2014″، “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی 2016″، “پلنگ سیاه 2018″، “انتقام جویان: جنگ ابدیت 2018” نقش باکی بارنز را بازی کرده و قرار است در فیلم “انتقام جویان: آخر بازی 2019” هم مجددا این نقش را بازی کند. سال 2019 یکی از بهترین سال ها برای سینما دوستان است. فیلم های فوق العاده ای قرار است در این سال منتشر شود و انتظار می رود که در این سال حوضه های دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی فوق العاده مورد استقبال قرار بگیرند. جدا از فیلم هایی که در سال ۲۰۱۹ منتشر می شوند، برخی از مهمترین فیلم های سال ۲۰۱۸ هم در سال ۲۰۱۹ منتشر می شوند.

حتما مطلع هستید که فیلم های آمریکایی بعد از اکران، با کیفیت های فوق العاده بالایی منتشر می شود. اما این موضوع مقداری زمان بر است و به طور معمول برای هر فیلم، حدود دو الی سه ماه به طول می انجامد. به همین دلیل برخی از فیلم ها مانند فیلم بامبلبی که در اواخر ۲۰۱۸ اکران شده اند، نسخه دانلودی و با کیفیت آنها در سال ۲۰۱۹ منتشر می شود. این مسئله باعث شده که سینما دوستان بسیار زیادی چشم به راه دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی Bumblebee ۲۰۱۸ و فیلم های دیگر باشند. در ادامه زندگینامه سباستین استن با ما همراه باشید.

 

دوران کودکی
سباستین استن در تاریخ سیزدهم اوت ۱۹۸۲ در شهر کنستانتسا و در کشور رومانی متولد شد. پدر و مادر استن هنگامی که او تنها دو سال داشت از هم جدا شدند. بعد از انقلاب رومانی یعنی زمانی که او ۸ سال داشت، به همراه مادرش جورجتا به اتریش نقل مکان می کنند و در شهر وین ساکن می شوند. با این حال، استن دوران تحصیلی پیش دانشگاهی خود را در یک مدرسه خصوصی و در راکلند نیویورک سپری کرد. هنگامی که مادر استن با رئیس این مدرسه ازدواج می کند، این دو به شهرستان راکلند نقل مکان می کنند. استن درطول تحصیل خود در این مدرسه، کم کم وارد اجرا و نمایش های مختلف مدرسه شد. او در اجراهایی مانند هاروی، داستان وست ساید، سیرانو دو برژراک، بیا اینجا! و … به ایفای نقش پرداخت.

رفته رفته استن تصمیم گرفت که بازیگری را به طور جدی ادامه دهد و به این منظور، در چندین دانشگاه درخواست کلاس های بازیگری داد. بالاخره او در دانشگاه راتگرز پذیرفته شد و فرصت این را پیدا کرد که یک سال در تئاتر شکسپیر گلوب به مطالعه و تحصیل در مورد بازی و بازیگری بپردازد.

 

حرفه و زندگی کاری
سباستین در سال ۲۰۰۳ با بازی در یکی از قسمت های سریال نظم و قانون برای اولین بار جلوی دوربین رفت. بعد از بازی در فیلم کاوننت و سریال دختر شایعه ساز، او در سال ۲۰۰۹ در سریال پادشاهان بازی کرد. در سال ۲۰۱۰ استن موفق به همکاری با یکی از کارگردان های نامدار یعنی دارن آرنوفسکی شد. او در فیلم قوی سیاه به کارگردانی آرنوفسکی در کنار بازیگرانی همچون ناتالی پورتمن، ونسان کسل، میلا کونیس و وینونا رایدر به ایفای نقش پرداخت. در همان سال نیز در فیلم ترسناک و ماورا الطبیعه شبح ظاهر شد. همانطور که قبلا هم اشاره شد، در سال ۲۰۱۱ سباستین شخصیت باکی بارنز / سرباز زمستان را به تصویر کشید. قرارداد سباستین با کمپانی مارول به گونه ای است که او باید در نه فیلم مختلف شخصیت باکی را به تصویر بکشد. اگرچه فیلم “کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو” جزوی از این قرارداد نبود.

او تا سال ۲۰۱۸ درفیلم های مختلف دوباره به ایفای شخصیت باکی پرداخته است. در سال ۲۰۱۲ استن در فیلم گمشده و در کنار آماندا سایفرد به ایفای نقش پرداخت و در چندین قسمت از سریال روزی روزگاری هم بازی کرد. بازی او در اولین قسمت سریال بسیار مورد توجه قرار گرفت. هنگامی که خبر ساخت اسپین آف سریال روزی روزگاری منتشر شد، قرار شد که استن در این سریال هم بازی کند اما بعدا به خاطر برنامه کاری سباستین اجرایی نشد. در سال ۲۰۱۵ استن علاوه بر بازی در فیلم ریکی و فلش، در کنار بازیگرانی همچون مت دیمون، جسیکا چستین، کریستن ویگ، جف دانیلز، مایکل پنیا، شان بین، کیت مارا، چویتل اجیوفور در فیلم مریخی به کارگردانی ریدلی اسکات به ایفای نقش پرداخت. این فیلم یکی از موفقیت های بزرگ سال ۲۰۱۵ بود و موفق به کسب ۷ نامزدی در جوایز اسکار همان سال شد.

در سال ۲۰۱۷ سباستین استن در فیلم های لوگان خوش شانس و من تونیا هستم ظاهر شد. فیلم من تونیا هستم بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و موفق به کسب جوایز و نامزدی های زیادی در مراسم های اسکار، گلدن گلوب، بفتا و غیره شد که از مهمترین آنها می توان به برنده شدن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای آلیسون جانی و نامزدی مارگو رابی برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش زن اشاره کرد. فیلم من تونیا هستم یک فیلم زندگینامه ای است که بر اساس زندگی اسکی باز نمایشی آمریکایی یعنی تونیا هاردینگ ساخته شده است. هر ساله چندین فیلم زندگینامه ای در هالیوود منتشر می شوند.

یکی از جدیدترین فیلم هایی که بر اساس یک شخصیت ساخته شده است، فیلم رابین هود ۲۰۱۸ است. برای اطلاع از آخرین وضعیت این فیلم و دانلود زیرنویس فارسی Robin Hood ۲۰۱۸ به سایت ایران زیرنویس که مرجع دانلود زیرنویس فارسی است مراجعه کنید. سباستین در سال ۲۰۱۸ در فیلم های پلنگ سیاه، انتقام جویان: جنگ بی نهایت، ما همیشه در این قلعه زندگی کردیم و نابودگر بازی کرده است و فیلم های انتقام جویان: آخر بازی و آخرین اندازه گیری کامل از این بازیگر هم در سال ۲۰۱۹ منتشر می شوند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید