شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبیمه اتکائی زندگی  در گوشه رینگ بازار

بیمه اتکائی زندگی  در گوشه رینگ بازار

 

کسب و کار بیمه اتکائی زندگی در بازار، ارزش واقعی خود را از دست داده است. تحلیل‌گران شرکت جی‌پی‌مورگان بااعلام این مطلب اعلام کرده اند که کسب و کار بیمه اتکائی زندگی در بازار، ارزش واقعی خود را از دست داده اما در‌عین‌حال، به دلیل محدودیت در رقابت ناشی از موانع عمده ورود به بازار، چشم‌انداز مطلوبی خواهد داشت.

بر پایه این اطلاع، بیشترحق‌بیمه‌ها و سودها در بیمه اتکائی زندگی توسط پرتفوهای درحال عملیات تولید می‌شوند که سبب درآمدهایی قابل‌پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌ها قابل‌شناسایی است.

درپی این اتفاق، تازه‌واردهای بازار با دوره طولانی سرمایه‌گذاری پیش ازسودآوری مواجه خواهند شد.

این گزارش اضافه می‌کند، توجیه این مسئله برای بسیاری سخت می‌نماید و در نتیجه، سبب ایجاد یک بازار کمتر متمرکز می‌شود.

علاوه بر این، با کسب و کار بیمه اتکائی زندگی محدودی که توسط کارگزاران انجام می‌شود، مزیت قابل توجهی برای فعالان فعلی صنعت وجود دارد و دسترسی به تجارت و رقابت صرف بر روی قیمت برای بازیگران تازه‌وارد سخت می‌شود.

مانع دیگر موردتوجه، ماهیت بلندمدت قراردادهای بیمه اتکائی زندگی است. برای یک بیمه‌گر پایه که احساس آرامش در پذیرش تعهداتی که می‌تواند بیش از 30 سال به‌طول انجامد، بسیار اهمیت دارد، زیرا وی باید با بازیگران توانمندی که قدرت مالی بسیار بالایی دارند، کار کند.

هریک از چهار بیمه‌گر اتکائی اروپا، دارای حداقل یک رتبه AA- از S&P هستند و تحلیل‌گران، دستیابی به این رتبه را برای تازه‌واردهای بازار مانعی بزرگ می‌دانند.

ماهیت بلند مدت قراردادها نیز ساختاربخشی به محصولات بازار سرمایه را در رقابت با بازیگران سنتی، چالش‌برانگیز می‌کند.

بر اساس همین گزارش، بخشی از این مسئله به عدم‌اطمینان ذاتی در ارائه پیش‌بینی‌های بلندمدت برای ریسک‌های زیست‌سنجی برمی‌گردد. همچنین، اشتهای سرمایه‌گذار برای محصولی که سرمایه آن برای طولانی مدت قبضه است، بسیار کم است.

منبع: ری‌انشورنس، سپتامبر 2018

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید