جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزبیش از 400 شرکت استارتاپی در نمایشگاه الکامپ 24 حضور دارند

بیش از 400 شرکت استارتاپی در نمایشگاه الکامپ 24 حضور دارند

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 24 با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 24) از ششم تا نهم مرداد ماه، گفت: بیش از 400 شرکت استارتاپی در این دوره حضور دارند.

به گزارش رتبه آنلاین، مهدی حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: استارتاپ ها در سالن های 8، 9، 10، 11 و 27 نمایشگاه الکامپ 24 جانمایی می شوند.

وی اظهار داشت: از مجموعه استارتاپ ها در این نمایشگاه، بیش از 200 شرکت در قالب میز و استند و حدود 200 شرکت هم در غرفه های 12 متر مربعی حضور دارند.

حیدری افزود: از سال 94 که 80 استارتاپ در الکامپ بیست و یکم حضور داشتند، حضور استارتاپ‌ها به لحاظ کمی در این سال ها رشد قابل توجهی داشته که جزو افتخارات کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال الکام گیمز برای اولین بار همراه با نمایشگاه الکامپ برگزار می شود، گفت: حدود 50 شرکت فعال در حوزه بازی های رایانه ای ثبت نام کرده اند. برخی از این شرکت ها در حوزه استارتاپی حضور دارند اما موضوع آنها گیمز می باشد.

حیدری ادامه داد: الکام تاکز نیز یک رویداد جدید در الکامپ 24 است که امسال با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور شکل گرفته و در 4 نقطه مختلف نمایشگاه، فضاهایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در الکام تاکز استادان دانشگاه ها، نخبگان، مسئولان و فعالان صنفی، نقطه نظرات خود را در قالب موضوعاتی مانند آینده فناوری اطلاعات، مسائل و چالش های این حوزه یا مسائل مرتبط با این حوزه، بیان خواهند کرد.

حیدری گفت: همه این موضوعات برای رشد و ارتقای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، برنامه ریری شده و اعتقاد داریم که الکام تاکز، حلقه ارتباطی بین استارتاپ ها و الکام ترندز است.

وی افزود: الکام ترندز نیز رویداد تازه‌ای است که سال گذشته به‌ صورت محدود برگزار شد؛ اما امسال سالن 27 به آن اختصاص داده شده است. هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، پردازش موازی، شهر هوشمند از جمله مواردی است که در این سالن مستقر خواهند شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 24 اظهار داشت: الکام استارز، الکام گیمز و الکام ترندز در مجموع در فضایی به مساحت بیش از حدود 7 هزار و 500 مترمربع برگزار خواهد شد.

نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در حوزه الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده فعالان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه با رویکرد ارائه آخرین دستاوردها در صنعت کامپیوتر، اعم از سخت افزار و نرم افزار فرصتی برای علاقمندان به این حوزه است تا به تازه های این حوزه دست یابند. در همین راستا، تعامل و همکاری های تجاری میان فعالان حوزه الکترونیک و فناوری رایانه نقش اساسی را در پیشبرد اهداف تولیدکنندگان و مشاغل این حوزه ایفا می کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید