جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیبیشترین ورزشکاران یونیورسیاد ۲۰۱۹ از چه کشورهایی هستند؟

بیشترین ورزشکاران یونیورسیاد ۲۰۱۹ از چه کشورهایی هستند؟


در میان ۱۲۸ کشور شرکت کننده در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان به عنوان دومین رویداد بزرگ ورزشی جهان پس از المپیک، ایتالیا، آمریکا و روسیه به ترتیب بیشترین شرکت‌کننده را خواهند داشت.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، سی‌امین دوره رقابت‌های یونیورسیادتابستانی دانشجویان جهان از ۱۲ الی ۲۳ تیرماه و با حضور ۹۳۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست از ۱۲۸ کشور جهان به میزبانی ناپولی ایتالیا برگزار می‌شود.

*ایتالیا در صدر

ایتالیا به عنوان میزبان این رقابت‌ها با ۴۳۷ ورزشکار، مربی، سرپرست و مقامات رسمی میان ۱۲۸ کشور شرکت کننده رکورد دار است، پس از ایتالیا کشورهای آمریکا و روسیه با ۳۷۱ و ۳۵۷ نفر شرکت کننده در رتبه‌های بعدی جای دارند.

*روسیه در رتبه دوم کشورهای اروپایی

اما در میان کشورهای اروپایی حاضر در این رویداد بزرگ، پس از ایتالیا و روسیه، کشورهای فرانسه با ۲۵۸، اوکراین با ۲۳۳ و آلمان با ۱۹۸ شرکت‌کننده در رتبه‌های بعدی قاره سبز جای دارند.

*ژاپن در صدر آسیا

در بین کشورهای آسیایی نیز ژاپن با ۳۵۲ شرکت‌کننده در صدر قرار دارد و چین و کره‌جنوبی نیز هر کدام با ۲۵۴ نفر در رتبه‌های بعدی جای دارند. چین‌تایپه میزبان دور قبل این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۷ نیز ۲۳۶ شرکت‌کننده در این رویداد خواهد داشت. در بخش کشورهای جنوب آسیا نیز هند با ۱۳۵، سریلانکا با ۷۲ و اندونزی با ۶۴ نفر در رده اول تا سوم کشورهای جنوب آسیا قرار دارند.

*مکزیک کشور نخست آمریکای جنوبی

اما در میان کشورهای قاره آمریکای جنوبی، مکزیک با ۲۴۸، آرژانتین با ۲۳۸ و برزیل با ۱۵۸ شرکت‌کننده در رده‌های اول تا سوم جای دارند. در اقیانوسیه نیز استرالیا با ۲۵۰ نفر در صدر است و نیوزلند نیز ۶۵ شرکت‌کننده خواهد داشت. کانادا با ۲۷۲ شرکت‌کننده از جمله کشورهای پیشتاز در این رویداد است و آفریقای جنوبی نیز با ۱۶۰ نفر پیشتاز قاره آفریقاست.

*ایران با ۸۵ شرکت کننده در یونیورسیاد

هم‌چنین در این لیست عنوان شده انتظار می‌رود ترکیه با ۱۱۰، عربستان سعودی با ۹۷ و ایران با ۸۵ شرکت‌کننده در این رویداد حاضر شوند. البته این آمار اولیه است و تعداد دقیق شرکت‌کننده‌ها تا فرصت پایانی ثبت نام کشورها که روز ۱۲ خرداد ماه خواهد بود، مشخص می‌شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید