جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس‌های جهانی سبزپوش شدند

بورس‌های جهانی سبزپوش شدند

در معاملات امروز بازارهای سهام، بیشتر شاخص‌ها با افزایش به کار خود خاتمه دادند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از رویترز، شاخص “ام اس سی ای” بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن در معاملات روز چهارشنبه در حالی که برخی از بورس‌ها به دلیل تعطیلات سال نو چینی بسته بودند، ۰.۱ درصد افزایش یافت. در ژاپن، شاخص ” نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو با ۰.۳ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

در نیویورک، شاخص‌های بورس وال استریت با افزایش خوش بینی‌ها نسبت به مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پی اعلام خبر سفر وزرای خزانه داری و بازرگانی آمریکا به پکن در هفته آینده، صعودی شدند به گونه‌ای که شاخص “داو جونز” با ۰.۶۸ درصد افزایش بسته شد. شاخص‌های “نزدک کامپوزیت” و ” اس اند پی ۵۰۰” نیز به ترتیب ۰.۴۷ درصد و ۰.۷۴ درصد بالاتر رفتند.

پس از آن که رابرت کاپلان، رئیس شعبه دالاس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تا زمان روشن‌تر شدن وضعیت اقتصادی آمریکا، بانک مرکزی باید نرخ بهره را ثابت نگه دارد، بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری افزایش یافت.

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارزی ارشد بانک ملی استرالیا گفت: افزایش ریسک‌ها هم در عرصه اقتصاد جهانی و هم داخلی، احتمالاً باعث شده است دولت آمریکا از اعتماد به نفس کمتری در مقایسه با آن چه چند ماه قبل بود برخوردار باشد.

در بازار نفت، هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۵ سنت افزایش به ۵۳.۸۱ دلار رسید. نفت برنت با ۴۰ سنت افزایش به ازای ۶۲.۱۱ دلار در هر بشکه مبادله شد. طلا برای تحویل فوری نسبتاً بدون تغییر باقی ماند و به ازای ۱۳۱۴.۷۱ دلار در هر اونس مبادله شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید