جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورسی‌ها بازهم سود کردند

بورسی‌ها بازهم سود کردند

بورس

روند رو به رشد بورس امروز هم مانند روز قبل ادامه داشت و شاخص این بازار ۲۷۲۱ واحد رشد کرد؛ هرچند تعداد معاملات انجام شده نسبت به روز گذشته افزایش داشت اما ارزش معاملات کم شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، با پایان یافتن معاملات بورس، شاخص کل بازار با ۲۷۲۱ واحد رشد به ۳۵۶ هزار و ۷۱۸ واحد و شاخص هم‌وزن نیز با ۹۶۴ واحد به رقم ۱۱۲ هزار و ۸۵۵ واحد رسید.

تعداد معاملات انجام شده امروز (یکشنبه) توسط معامله‌گران ۵۵۹ هزار مورد است که نسبت به روز گذشته افزایش یافته اما ارزش معاملات ۲۲۶۱۰ میلیارد تومان است که نسبت به روز گذشته کاهش دارد.

امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و توسعه معادن و فلزات بیشتر از سایر نمادها به رشد بورس کمک کردند.

از سوی دیگر بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین سازی اراک، سایپا، نوش مازندران و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

فرابورس هم رشد کرد

روند رو به رشد فرابورس نیز ادامه یافت و شاخص کل این بازار با ۵۱ واحد رشد به ۴۶۱۰ واحد رسید. تعداد معامله انجام شده در فرابورس ۳۱۱ هزار به ارزش ۱۳۵۸۵ میلیارد تومان است که نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه بود.

سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، شرکت آهن و فولاد ارفع، فرابورس و صنایع ماشین‌های اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت در فرابورس را داشتند و در آن سو پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشت.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید