جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیبورسیه شنای ایران: کمپ تایلند را انتخاب کردم چون سطح بالاتری داشت

بورسیه شنای ایران: کمپ تایلند را انتخاب کردم چون سطح بالاتری داشت

عضو تیم ملی شنای ایران در خصوص اردوی یک ساله‌اش در کشور تایلند گفت: کمپ تمرینی تایلند را انتخاب کردم چون سطح بالاتری نسبت به روسیه دارد.

به گزارش رتبه آنلاین، سینا غلامپور در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در مورد انتخابش به عنوان تنها شناگر ایران جهت حضور در اردوی یک ساله فدراسیون جهانی در تایلند، گفت: من در بازی‌های آسیایی شنای خوبی را انجام دادم و نتیجه آن شکسته شدن رکورد ۱۰ ساله ماده کرال سینه بود که در دست آقای بیداریان قرار داشت. پس از این مسابقات خبری توسط فدراسیون جهانی منتشر شد که اردویی یک ساله در کمپ تمرینی تایلند برگزار می‌شود و از ایران نیز یک شناگر می‌تواند در این اردو حاضر شود. فدراسیون به من لطف داشت و مرا برای شرکت در این اردو معرفی کرد.

او افزود: پس از این خبر فدراسیون ایران جلسه‌ای را برگزار کرد که به دلیل عملکرد من در این مدت آقای محسن رضوانی به بنده لطف داشتند و تصمیم بر این شد که من به عنوان تنها نماینده ایران در یکی از کمپ‌های تمرینی روسه یا تایلند حاضر شده و به مدت یک سال در اردوهای فدراسیون جهانی باشم.

عضو تیم ملی شنای ایران ادامه داد: طبق تصمیمی که با مربیان گرفتیم قرار شد من در کمپ تمرینی تایلند حاضر شوم چرا که از نظر امکانات و مربیان در سطح بالاتری نسبت به کمپ روسیه قرار داشت. مربی که در این کمپ فعال است از کشور ایتالیا است و شناگران درجه یک زیادی را تربیت کرده است.

رکورددار شنای ماده کرال سینه کشور در پاسخ به این سوال که آیا حضور در این کمپ تمرینی به ادامه تحصیلش آسیبی نمی‌رساند؟ توضیح داد: این اردو یک ساله است ولی به دلیل مسابقاتی که باید در آن‌ها حاضر شوم می‌توانم ۶ تا ۷ ماه از آن را در محل برگزاری اردوها باشم. به همین دلیل از دانشگاه مرخصی گرفته‌ام تا از ترم بعد به ادامه تحصیل بپردازم. البته در این مدت طبق قانون باید هر ۳۵ روز یک بار به ایران آمده و دوباره به تایلند برگردم.

او افزود: خود من می‌خواهم در این اردوی یک ساله هفت ماه شرکت کنم چون باید برای مسابقات جهانی کره و مسابقات رده‌های سنی آسیا آماده شوم. مسابقات انتخابی هم برای ورودی جهانی و ورودی المپیک وجود دارد که باید در آن‌ها شرکت کنم. دلیل انتخاب من برای این اردو رکوردهایی که داشتم بودو فکر میکنم بتوانم با شناگران خوبی که در این اردو حضور دارند خوب شنا کنم. کمپ تایلند نسبت به روسیه سطح بالاتری دارد و به همین منظور تصمیم گرفتیم من به این کشور اعزام شوم.

سینا غلامپور در پایان ضمن تشکر از فدراسیون شنا، محسن رضوانی و مربیانش گفت: امیدوارم بتوانم از این اردو دست پر به کشورم برگشته و عملکرد خوبی را در میادین بین‌المللی برای کشورم ایران داشته باشم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید