پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هابهداشت روان کارکنان، موثر در افزایش کارایی و بهره‌وری

بهداشت روان کارکنان، موثر در افزایش کارایی و بهره‌وری


رئیس گروه بازرسی دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بهداشت روان کارکنان در هر سازمان و مؤسسه از جمله مسایل مهمی است که باید به آن توجه شود و مدیران باید به نیروی انسانی و تأمین امکانات رفاهی، خواسته‌ها و نیازهای آنها به عنوان عاملی برای افزایش کارایی و سطح بهره‌وری توجه کنند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، بابک نیک فطرت بر توجه به بهداشت روان در محیط کار تاکید کرد و افزود: بهداشت روان در محیط کار بر تمام جنبه‌های زندگی فرد حاکم است. تاثیرات مثبت یا منفی که فرد در طول ساعات کاری دریافت می‌کند، بر تمام جنبه های فردی و اجتماعی از قبیل حالات روحی شخصی، اعتماد به نفس، امید به زندگی، روابط اجتماعی و روابط خانوادگی تاثیرگذار است.

رئیس گروه بازرسی دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: جوامع مختلف سعی می‌کنند تا سیاست‌های مربوط به بهداشت روانی را سازماندهی کنند. اصل کلی در این تلاش سالم‌سازی محیط فردی و اجتماعی است که افراد جامعه را در بر می‌گیرد. این نگرش حکم می‌کند که افراد بیش از پیش با بهداشت روانی و چگونگی پیشگیری و درمان بیماری‌های روحی آشنا شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، نیک فطرت ادامه داد: مدیران و کارکنان باید با آگاهی از میزان تحمل نسبت به سطح استرس‌پذیری خود و بکارگیری راهکارهای عملی برای افزایش قدرت تحمل و فشارپذیری فردی خود قدم بردارند و در راستای سالم سازی محیط و ارتقای بهداشت روانی سازمانی حرکت کنند تا انرژی‌هایی که ناخواسته صرف تنش‌های محل کار می‌شود برای ارتقای کمیت و کیفیت و تحقق اهداف سازمان مربوطه به کار گرفته شود.

رئیس گروه بازرسی دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر دستیابی به بهداشت روان در محیط کار، قوانین تصویب‌ شده و استراتژی و سیاست‌های دولتی است. محل کار سالم و پویا می‌تواند با حمایت و حفظ سلامت، ایمنی و رفاه همه کارمندان و مدیران موجب افزایش بهره‌وری شود. درک فرصت‌ها و نیازهای کارکنان، آگاهی از منابع، پشتیبانی از کارمندان، انتقال احساس حمایت و مشارکت به آنان، برنامه‌های آموزشی و توسعه مهارت‌های فردی در حوزه بهداشت روانی کارمندان از جمله مهم‌ترین عوامل افزایش سلامت در محیط کار است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید