شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبهترین کشورها برای زندگی معرفی شد

بهترین کشورها برای زندگی معرفی شد

فاکتورهای مختلفی باعث می‌شود تا یک کشور در فهرست بهترین کشور برای زندگی انتخاب شود که عملکرد اقتصادی و قدرت سیاسی از جمله عوامل اثر گذار است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مرکز مطالعات دانشگاه پنسیلوانیا، چند عامل می تواند باعث قرار گرفتن یک کشور در فهرست بهترین کشورها برای زندگی شود که مهمترین آنها کیفیت زندگی مردم در آن کشور و فضای موجود برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال است.

از دیگر عوامل مهم می‌توان به حمایت از شهروندان، وجود امکانات برای تفریح و ماجراجویی، اثرگذاری فرهنگی، میراث تاریخی غنی، سرعت گذار اقتصادی، باز بودن فضا برای کار و در نهایت قدرت کشور است.

بهترین کشور دنیا کجاست

طبق گزارش سال ۲۰۱۷ میلادی، در میان ۸۰ کشور مورد مطالعه سوییس بهترین کشور دنیا برای زندگی است و کشورهای کانادا ، بریتانیا، آلمان و ژاپن در این رده‌بندی جایگاه دوم تا پنجم را دارند. امریکا در این رده بندی جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است درحالی‌که در گزارش سال ۲۰۱۶ میلادی و در میان ۶۰ کشوری که در آن سال مورد بررسی قرار گرفته بودند، این کشور جایگاه چهارم را داشت. کشورهای استرالیا و فرانسه و نروژ جایگاه هشتم تا دهم را دارند.

طبق گزارش سال ۲۰۱۷ ، کشور چین بیستمین کشور دنیا برای زندگی است و امارات جایگاه بیست و دوم را دارد. در فهرست بهترین کشورهای دنیا برای زندگی هند جایگاه ۲۵،روسیه جایگاه ۲۷، عربستان جایگاه ۳۲، قطر جایگاه ۳۴ ، مالزی جایگاه ۳۵ و ترکیه جایگاه ۳۶ را دارد.

ایران در کجای این فهرست است

بر مبنای این گزارش از میان ۸۰ کشور مورد مطالعه ایران جایگاه ۷۹ را دارد  و کشورهایی که در این رده‌بندی در شرایطی نزدیک به ایران قرار دارند کشورهای نیجریه و الجزایر و لبنان هستند. پاکستان در رده‌بندی سال جاری جایگاه ۷۴ را در میان ۸۰ کشور دنیا به خود اختصاص داد و آذربایجان جایگاه ۶۹ را دارد.

بهترین کشورهای دنیا برای زندگی
رتبه در میان ۸۰ کشورنام کشور
۱سوییس
۲کانادا
۳بریتانیا
۴آلمان
۵ژاپن
۷امریکا
۱۵سنگاپور
۲۲امارات
۲۷روسیه
۳۲عربستان
۳۶ترکیه
۴۵مصر
۵۶بحرین
۶۶عمان
۷۴پاکستان

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید