جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزبزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات افتتاح شد

بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات افتتاح شد


بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور دقایقی قبل با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محلات آغاز بکار کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، این نمایشگاه با ظرفیت نمایش 870 نوع گل داوودی به‌نژادی شده برای اولین بار در کشور در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات دایر شده است . که از این تعداد 600 رقم مربوط به سال‌های گذشته و 270 رقم از تولیدات جدید پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی است.

این نمایشگاه در مساحتی سه هکتاری برپا شده و تا 10 آبان برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود ادامه خواهد داشت. همزمان با این نمایشگاه در پنج نقطه کشور شامل باغ ملی گیاه شناسی تهران، باغ گیاه شناسی زاگرس لرستان، اصفهان، سمنان و مشهد نمایشگاه گل‌های داوودی آغاز بکار خواهد کرد که از 200 تا 600 نوع گل داوودی به معرض نمایش در خواهند آمد .

به گفته محمدرضا شفیعی رئیس این پژوهشکده ارقامی که در سال های اخیر به‌نژادی شده نسبت به ارقامی که در سال‌های ماقبل آن تولید و ژنوتیپ شده بود دارای برتری کیفی بالایی بوده و قدرت رقابت بالایی نسبت به ارقام مشابهی که در دنیا و خصوصا کشور هلند تولید می شود را دارا هستند.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات همچنین گفت: 60 نوع برتر جهانی از گونه های گل داوودی  که به اشکال مختلف وارد کشور شده است در کنار این ارقام به نمایش در خواهد آمد تا کارشناسان و مردم تولید داخل و ارقام خارجی را مقایسه کنند .

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید