پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هابزرگترین نقشه قدیمی جهان

بزرگترین نقشه قدیمی جهان

نقشه رنگی «اربنو مونته» که متعلق به ۴۰۰ سال پیش است در ۶۰ صفحه جداگانه کشیده شده است. این نقشه ۹۵ سال بعد از کشف آمریکا و در سال ۱۵۸۷ ایجاد شده است.


به گزارش رتبه آنلاین «دیوید رامسی» کارشناس کارتوگرافی(نقشه نگاری) همراه با برادرزاده اش، با زحمت بسیار یکی از بزرگترین نقشه‌های جهان را به هم وصل کردند. نقشه رنگی «اربنو مونته» که متعلق به ۴۰۰ سال پیش است در ۶۰ صفحه جداگانه کشیده شده است. این نقشه ۹۵ سال بعد از کشف آمریکا و در سال ۱۵۸۷ ایجاد شده و یکی از قدیمی‌ترین نقشه‌های جهان است و وقتی به هم وصل شد به بیش از ۳ متر رسید.
با انصال دیجیتالی این صفحات دستی، می‌توان جزئیات باورنکردنی این نقشه تاریخی را بهتر درک کرد. نقشه مونته به ما یادآوری می‌کند که چرا نقشه‌های تاریخی به عنوان منابع اولیه اینقدر اهمیت دارند. در این نقشه علم، هنر و تاریخ همگی در یک سند گرد آمده اند. این نقشه فقط محدود به اطلاعات جغرافیایی نمی‌شود، بلکه داده هایی درباره آب و هوا، تغییرات نور روز و فاصله مناطق هم نشان می‌دهد. هم چنین شامل دستورالعمل‌های دقیق درمورد چگونگی چسباندن صفحات روی یک تخته چوبی و چرخاندن آن روی محور قطب شمال می‌شود.
نگاهی دقیق به نقشه نشان می‌دهد که چطور مونته گیاهان، جانوران و حتی معماری هر کشور را با دقت بررسی کرده است. شتر و شیر آفریقای مرکزی را نشان می‌دهند در حالی که پرندگان عجیب و غریب در آمریکای جنوبی قرار دارند. آن‌ها با برخی از موجودات افسانه‌ای که اغلب در نقشه‌های قدیمی دیده می‌شوند مخلوط می‌شوند.
 
 
 
 
 
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید