پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیبزرگترین مالکان کلاهک های هسته ای در دنیا

بزرگترین مالکان کلاهک های هسته ای در دنیا

مساله سلاح های هسته ای در دنیا ، بحرانی جدی برای زندگی بشر ایجاد کرده است و  استفاده نادرست از آنها می تواند بقای انسانها روی کره زمین را تهدید کند. حملات لفظی امریکا و کره شمالی مبنی بر آمادگی دو کشور برای استفاده از سلاح های اتمی علیه یکدیگر باعث شده است تا اهمیت این مساله بیش  از پیش نمایان شود.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از  فدراسیون دانشمندان امریکایی یا FAS ، و روسیه و امریکا بزرگترین مالکان کلاهک های هسته‌ای و سلاح های هسته ای در دنیا هستند. این دو کشور در مجموع ۱۳ هزار کلاهک و سلاح هسته ای دارند . ولی به دلیل سطح بالای آسیب‌رسانی  این سلاح‌ها دو کشور مذکور طرح  از بین بردن سلاح‌ها را در دستور کار خود قرار دادند  و موفق شدند تا طی سالهای اخیر ۵۰۰۰ سلاح هسته‌ای را بازنشسته کنند و  از چرخه فعالیت خارج کنند.

فدراسیون  دانشمندان امریکایی پیش بینی می‌کند کره شمالی بین ۱۰ تا ۲۰  عدد کلاهک هسته‌ای داشته باشد و در  میان نه کشور بزرگ مالک سلاح هسته ای در دنیا، جایگاه نهم را به خود اختصاص داده باشد.

این آمار نشان می دهد  شمار کلاهک های هسته ای در روسیه برابر با ۶۸۰۰ عدد، در کشور امریکا برابر با ۶۶۰۰ عدد  است و این دو کشور اصلی و بزرگترین قدرتهای هسته ای در دنیا هستند. اما شمار کلاهک های هسته ای در فرانسه ۳۰۰ عدد و در چین ۲۷۰ عدد است و بریتانیا ۲۱۵ کلاهک  است . این سه کشور جایگاه سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

طبق این گزارش پاکستان ۱۴۰ کلاهک، هند ۱۳۰ کلاهک، اسراییل ۸۰ کلاهک و در نهایت کره شمالی ۲۰ کلاهک هسته ای  دارند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید