شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبزرگترین آلوده کننده آبهای جهان رتبه بندی شدند

بزرگترین آلوده کننده آبهای جهان رتبه بندی شدند

آلودگی‌های زیست‌محیطی در سال‌های اخیر به دغدغه مهم جامعه جهانی تبدیل شده است. آلوده کردن آبها یکی از مصادیق  این مساله است که باعث شد تا  زندگی گونه‌های مختلف حیوانات آبزی و انسان‌های  مصرف‌کننده آنها به خطر بیفتد. حال سوال این است که کدام کشورها بیشترین آلودگی را در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها ایجاد می‌کنند؟

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از وال استریت ژورنال، یک تیم تحقیقاتی امریکایی – استرالیایی  تحت حمایت دانشگاه جورجیای امریکا سطح پلاستیک موجود در ابهای ازاد را مورد بررسی قرار داده است . دلیل بررسی سطح پلاستیک این است که پلاستیک برای جذب شدن به زمان بسیار زیادی نیاز دارد واگر حیوانات آبزی پلاستیک را بخورند، احتمال مرگ آنها و بسیار بالا است. در ضمن اگر قبل از مرگ، این حیوانات صید شوند و  انسانها از آن تغذیه کنند ، سلامت و حتی بقای انسان هم در خطر قرار می گیرد.

طبق این  مطالعه  چین واندونزی بیشترین میزان بطری‌های پلاستیکی، کیسه‌های پلاستیکی  و دیگر زباله‌های پلاستیکی را به اقیانوسها می‌ریزند و مجموع زباله‌های پلاستیکی که توسط این دو کشور به آب‌های آزاد و اقیانوسها ریخته می‌شود معادل یک سوم کل زباله‌های پلاستیکی است که سالانه در اقیانوسها رها می شود. بنابراین مقابله با این مساله در کشور چین و اندونزی می‌تواند کمک بزرگی به پاکسازی محیط زیست بکند و تامین سلامت آب بکند.

آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۴ میلادی ، ۸.۸ میلیون تن زباله های پلاستیکی  توسط چین در اقیانوسها رها شد و ساکنان کشور اندونزی ۳.۲ میلیون تن زباله  پلاستیکی در اقیانوس‌ها رها کردند.  سومین کشور بزرگ  در این فهرست کشور فیلیپین است  و ویتنام و سریلانکا در رده‌های بعدی قرار دارند. این گزارش نشان می‌دهد بیشترین سهم از زباله ها توسط آسیایی‌ها در اقیانوسها رها می‌شود. امریکا در این رده‌بندی جایگاه دوازدهم را دارد و در سال قبل ۰.۳ میلیون تن زباله پلاستیکی توسط این کشور در اقیانوس‌ها رها شد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید