جمعه 31 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هابرگ برنده اتاق خرم‌آباد در برنامه انتخاب اتاق‌های برتر CACCI

برگ برنده اتاق خرم‌آباد در برنامه انتخاب اتاق‌های برتر CACCI

عکس: بهاره تقی‌آبادی.

اتاق خرم‌آباد یکی از سه فینالیست ایرانی هشتمین برنامه انتخاب اتاق‌های برتر محلیCACCI است که به همراه اتاق‌های یاسوج و شیراز توسط کمیته داورانCACCI به‌عنوان اتاق‌های برتر انتخاب شدند. مسئولان اتاق خرم‌آباد اتخاذ سیاست‌های حمایتی از فعالان اقتصادی استان را یکی از برگ‌های برنده خود در این رقابت عنوان می‌کنند.

اتاق خرم‌آباد در هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی CACCI از سوی کمیته داوران به‌عنوان یکی از سه اتاق برتر ایرانی انتخاب شد و حالا باید با ارائه گزارش مستند عملکرد خود به هیات داوران، در رقابت با دیگر اتاق‌های محلی برگزیده از 46 کشور عضو کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه، رقابت کند.

سمیه حقیقت‌منش، مدیر بین‌الملل اتاق خرم‌آباد و نماینده ارائه گزارش عملکرد این اتاق در هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلیCACCI  گفت: اتاق خرم‌آباد از اواسط سال 2017 و پس از اطلاع‌رسانی معاونت بین‌الملل اتاق ایران درباره این رویداد، خود را برای رقابت در سطح اتاق‌های محلی برتر آماده کرده است.

حقیقت‌منش در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: با توجه به اینکه کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه معیار سنجش عملکرد اتاق‌ها در این رقابت‌ها را عملکرد و دستاوردهای برجسته آنها در سال 2017 قرار داده بود، اتاق خرم‌آباد نیز با تدوین و ارائه گزارش جامعی از فعالیت‌های خاص خود در این سال وارد دور رقابت‌ها شد.

او سیاست‌های حمایتی اتاق خرم‌آباد از فعالان اقتصادی استان را یکی از برگ‌های برنده این اتاق در ارائه گزارش عملکرد دانست و گفت: ما به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی برای حمایت از فعالان و فعالیت‌های اقتصادی اقداماتی انجام دادیم و همچنین دوره‌های آموزشی، همایش‌ها و کنفرانس‌هایی برای افزایش سطح دانش و آگاهی فعالان اقتصادی برگزار کردیم که نتایج خوبی در پی داشت.

مدیر بین‌الملل اتاق خرم‌آباد تصریح کرد: زمینه‌سازی برای توسعه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه خارجی برای پروژه‌های استان و همچنین معرفی توانمندی‌های لرستان و زمینه‌سازی برای حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌ها نیز از جمله اقدامات اتاق خرم‌آباد بوده است.

حقیقت‌منش برنامه‌های حوزه بین‌الملل اتاق خرم‌آباد برای میزبانی از هیات‌های خارجی، انتقال تکنولوژی و همچنین زمینه‌سازی برای آغاز پروژه‌هایی با هدف اشتغال‌زایی و توسعه استان را نیز از جمله عملکردهایی عنوان کرد که در گزارش ارسال شده به CACCI گنجانده شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از معیارهای هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلیCACCI ، «ارائه خدمات ممتاز به اعضای خود» بوده است، گفت: اتاق خرم‌آباد اعلام کرده است که ما در سال 2017 صدای اعضای خود بودیم و مسائل و مشکلات آنها را در تعامل با سران دولتی، مجلس و قوه قضائیه مطرح و پیگیری کردیم.

به گفته حقیقت‌منش، در این راستا نظرات اصلاحی اعضای کمیسیون بانک بیمه و مالیات اتاق خرم‌آباد در جریان بازنگری قانون مالیات‌های مستقیم به مجلس منعکس شد که این نظرات در بازنگری این قانون، مدنظر نمایندگان مجلس قرار گرفت.

مدیر بین‌الملل اتاق خرم‌آباد همچنین با اشاره به اینکه این اتاق تلاش کرده از طریق برگزاری جلسات کمیسیون حمایت قضایی، مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه را پیگیری و برطرف کند، افزود: ما حتی دادستان و قضات را به بازدید از بنگاه‌های دارای مشکلات قضائی دعوت کردیم تا از نزدیک و با تعامل رودررو مشکلات آنها را بررسی و رفع کنند.

او با اشاره به برگزاری 40 دوره آموزشی در اتاق خرم‌آباد برای 2هزار نفر، اظهار کرد: در طول سال 2017 این کلاس‌های در بخش‌های مختلف شامل راه‌اندازی کسب‌وکار، داوری، بازاریابی، برندسازی و … برای اعضای اتاق و فعالان اقتصادی برگزار شده است.

حقیقت‌منش ادامه داد: پروژه‌هایی نیز با محوریت اتاق خرم‌آباد شروع شده که هدف اصلی آنها ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بوده است. برای مثال در سال گذشته پروژه توسعه زاگرس میانی، بین استان لرستان و 5 استان هم‌جوار شامل کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشترک آغاز شده که هدف آن توسعه اقتصادی در زمینه‌های صنعت، معدن و گردشگری در این استان‌ها بوده است.

او همچنین پروژه بازآفرینی شهری و پروژه ساخت دو اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان برای توسعه صنعت توریسم را از جمله اقدامات اتاق خرم‌آباد عنوان کرد.

به گفته حقیقت‌منش ایجاد دو اقامتگاه بوم‌گردی در ییلاق و قشلاق استان لرستان، با ظرفیت پذیرش روزانه هزار نفر گردشگر و اشتغال‌زایی مستقیم برای 240 نفر در حال اجراست.

مدیر بین‌الملل اتاق خرم‌آباد، افتتاح دفتر خدمات سرمایه‌گذاری و همچنین ارتباط اقتصادی با کشورهای اروپایی و پذیرش هیات‌هایی از کشورهای آلمان، جمهوری چک و بلغارستان در سال 2017 را از جمله عملکردهای این اتاق برشمرد.

گفتنی است اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی «یاسوج»، « خرم‌آباد» و «شیراز» که در هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی شرکت کرده بودند، پس از طی برنامه رقابت ملی و داوری از سوی کمیته داوران CACCI به فینال رقابت‌ها راه یافتند و حالا باید به همراه دیگر اتاق‌های منتخب محلی برگزیده از 46 کشور عضو کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه، در خلال سی و دومین کنگره این کنفدراسیون به رقابت بپردازند.

ملاک گزینش اتاق‌های محلی برتر، «ارائه خدمات ممتاز به اعضای خود»، «ارائه خدمات ممتاز به جامعه» و «مشارکت در فعالیت‌ها و پروژه‌های CACCI» بوده است و سه اتاق یاسوج، لرستان و شیراز از ایران با ارسال مستندات عملکرد خود در این حوزه‌ها از سوی کمیته داوران کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه (CACCI) حائز شرایط در رقابت پایانی برای کسب جایزه شناخته شده‌اند.

سی و دومین کنگره کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه قرار است دوم و سوم آذرماه سال جاری در استانبول ترکیه برگزار شود و در خلال این کنفدراسیون، نمایندگان اتاق‌های منتخب با ارائه توضیحات و مستندات به کمیته داوران، برای کسب رتبه برتر به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید