شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبرنامه‌های فولکس واگن برای تولید خودروهای الکتریکی

برنامه‌های فولکس واگن برای تولید خودروهای الکتریکی


فولکس واگن اعلام کرده است که برنامه‌های جامع بلند مدتی به منظور توسعه و عرضه خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست دارد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، شرکت خودروسازی فولکس واگن که یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار می رود و سهم قابل توجهی از بازار کشورهای مختلف علی الخصوص اروپا را به خود اختصاص داده است، به تازگی اعلام کرده است که از برنامه های کوتاه و بلند مدت خود خبر داد و اعلام کرد که تمرکز و سرمایه‌گذاری بیشتری روی الکتریکی‌سازی محصولات خود خواهد داشت.

این خودروساز آلمانی بدین ترتیب قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ میلادی ۶۰ میلیارد یورو در بخش حمل و نقل خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست سرمایه‌گذاری کند تا بتواند ۷۵ خودروی الکتریکی و ۶۰ خودروی هیبریدی تا سال ۲۰۲۹ میلادی تولید و روانه بازار کند.

بر اساس گزارش وب سایت اتوبلاگ، این شرکت همچنین اعلام کرده است که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۹ میلادی میزان فروش خودروهای الکتریکی خود را به ۲۶ میلیون دستگاه و خودروهای هیبریدی را به شش میلیون دستگاه برساند. در این میان ۲۰ میلیون دستگاه بر اساس پلتفرم  MEB  و شش میلیون دستگاه نیز بر اساس پلتفرم پرفورمنس PPE  ساخته و تولید خواهند شد.

این شرکت پیشتر نیز خاطرنشان کرده بود که می خواهد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، خودروهای الکتریکی خود را در ۱۶ کارخانه مختلف به تولید برساند.

با اینکه این برنامه های اعلام شده توسط فولکس واگن اندکی جاه طلبانه و بلندپروازانه به نظر می رسد، اما کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که چندان هم دور از دسترس به نظر نمی رسد چراکه در سال های اخیر میزان استقبال از وسائل نقلیه پاک از سوی مشتریان و دولت‌های جهان، به شدت افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به مسائل و بحران‌های کنونی نظیر افزایش قیمت سوخت و آلودگی هوا، توسعه زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست ضرورت بیشتری پیدا کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید