پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرورزشیبرزیل به کاروان ناکامان جام بیست و یکم پیوست/ صعود رویایی بلژیک

برزیل به کاروان ناکامان جام بیست و یکم پیوست/ صعود رویایی بلژیک

تیم ملی فوتبال بلژیک با پیروزی مقابل برزیل به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کرد تا پرافتخارترین تیم این مسابقات هم به تیم‌های بزرگ ناکام جام بیست و یکم بپیوندد.

به گزارش  رتبه آنلاین از خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتبال برزیل و بلژیک از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه شب در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی روسیه به مصاف یکدیگر رفتند که با برتری دو بر یک بلژیک به پایان رسید. فرناندینهو (۱۳ – گل به خودی) و دی بروین (۳۱) برای بلژیک و آگوستو (۷۶) برای برزیل گلزنی کردند.

این دیدار در حالی آغاز شد که بازیکنان بلژیک سعی بر مالکیت توپ داشتند تا رفته رفته خودشان را به دروازه برزیل برسانند. اتفاقی که در دقیقه ۱۳ منجر به گل برتری نماینده قاره اروپا شد. البته گل اول بلژیکی ها روی اشتباه مدافع این تیم به ثمر رسید تا فرناندینهو با گل به خودی اش باعث شود زردپوشان برزیل یک گل عقب بیفتند.

در ادامه بازیکنان برزیل سعی داشتند با ارسال توپ های مستقیم به مهاجمان خود آنها را صاحب موقعیت گل کنند اما باز هم بلژیکی ها بودند که روی آرامش و خلاقیت هافبک های خود توانستند موقعیت گل ایجاد کنند تا دی بروین گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

در ادامه نیمه اول دو تیم بازی نسبتا برابری را انجام دادند تا بازی در ۴۵ دقیقه نخست با نتیجه دو بر صفر به سود بلژیک پایان یابد.

در نیمه دوم، شاگردان تیته در برزیل حملات گسترده ای را روی دروازه بلژیک ایجاد کردند اما دفاع منطقی و چندلایه نماینده اروپا مانع از این شد تا آنها بتوانند در دقایق ابتدایی نیمه دوم به گل برسند.

همین موضوع باعث شد تا کادرفنی برزیل تعویض هایی را در دستور کار قرار دهد تا بالاخره آگوستو که به میدان آمده بود توانست در دقیقه ۷۶ یکی از گل های خورده را جبران کند.

اما این برای نیمار و هم تیمی هایش که سعی داشتند فوتبال ناب برزیلی را که معروف به جوگابونیتو است به نمایش بگذارند کافی نبود تا به نیمه نهایی جام بیست و یکم برسند.

بنابراین بلژیک با برتری دو بر یک در این دیدار به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی روسیه راه پیدا کرد. برزیل نیز به عنوان پرافتخارترین تیم جام جهانی باید به خانه برگردد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید