پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبررسی تامین مالی طرح‌های پالایشی سیراف

بررسی تامین مالی طرح‌های پالایشی سیراف

نشست بررسی مسائل مرتبط با تامین مالی طرح‌های فراگیر پالایشی سیراف صبح امروز با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر نفت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل برخی بانک‌های کشور، نمایندگان صندوق توسعه ملی و مسئولان مرتبط در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، در این نشست رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید بر ضرورت توجه بیشتر نظام بانکی به رونق تولید و مشارکت در طرح‌های مولد کشور خصوصاً در صنعت نفت برای جلوگیری از خام فروشی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

عبدالناصر همتی ابراز امیدواری کرد به منظور انجام این پروژه‌ها، تصمیمات قطعی، طی روزهای آتی و با مشارکت بانک‌های متقاضی و صندوق توسعه ملی اتخاذ خواهد شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، همچنین در این نشست وزیر نفت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای پیگیری این موضوع، درخصوص ویژگی‌های طرح‌های مورد اشاره، عنوان کرد: کاری که هم‌اکنون در این وزارتخانه در حال پیگیری است به طرح‌های پالایشی سیراف مربوط می‌شود. این پروژه با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز نیازمند حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است که ۶۵ درصد از هزینه‌های مورد نیاز طرح‌ها به صورت ارزی خواهد بود.

به گفته زنگنه، تکمیل این پروژه‌ها حدود سه سال طول می‌کشد و زمان شروع بهره‌برداری آن در صورت تامین به موقع ارز و ریال نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برآورد شده است.

گفتنی است، در این جلسه چگونگی تامین مالی ریالی و ارزی پروژه‌های مورد اشاره و نحوه مشارکت بانک‌ها در تامین ریالی طرح‌ها و نقش صندوق توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید