جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبرای عید غدیر افزایش قیمتی نداریم

برای عید غدیر افزایش قیمتی نداریم


رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به اینکه واردات محصولات تزئینی گل به کشور انجام نمی‌شود، بیان کرد: قیمت گل در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته است اما با توجه به شرایط تولید و نزدیکی به ماه محرم پیش‌بینی می‌شود قیمت گل برای عید غدیر آنچنان گران نشود.

به گزارش رتبه آنلاین، اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازار گل و گیاه در آستانه عید غدیر گفت: با توجه به آنکه عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ کشور به حساب می‌آید میزان تقاضا برای گل در این روز نسبت به گذشته افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه ادامه داد: در چند هفته گذشته قیمت گل روند صعودی به خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به افزایش میزان تولید و نزدیکی به ماه محرم که رکود به همراه دارد، قیمت گل در روز عید غدیر آنچنان افزایشی نداشته باشد.

وی در رابطه با تامین برخی اقلام مصرفی در تزئین گل و دسته گل از دیگر کشورها، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی آنچنان کالایی به کشور وارد نمی‌شود و واردات این دست کالاها صرفه اقتصادی ندارد و اگر کالای خارجی به تازگی به کشور وارد شده، به نظر می‌رسد عموما از مبادی غیررسمی به کشور وارد شده است.

شاهرخی با بیان اینکه در بازه‌ای از زمان قیمت اسفنج وارداتی از ۳۵ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با عرضه تولید داخلی اسفنج مرغوب در کشور قیمت‌ها در زمینه مواد مصرفی تا حدودی کاهش یافته اما همچنان نیاز به حمایت دولت از تولیدکنندگان در راستای تامین مواد اولیه تولید کالا در کشور احساس می‌شود.

وی بزرگترین معضل صنف را فعالیت برخی افراد در فضای مجازی دانست و گفت: گل مصرفی کشور قیمت گرانی ندارد اما متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی محصولات را گران عرضه می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید