چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیبخش مهم امنیت مالی را بشناسید

بخش مهم امنیت مالی را بشناسید

چه بخواهیم یا نخواهیم، بیمه بخش مهمی از امنیت مالی افراد محسوب می‌شود. نقصان در پوشش بیمه ممکن است فرد را دچار ریسک مالی کند.

به گزارش رتبه آنلاین، متأسفانه، بسیاری از افراد، دانش محدودی نسبت به پوشش بیمه خود دارند. بر اساس پیمایش اخیر شرکت زاگبی اینترنشنال، تقریباً یک‌سوم شهروندان آمریکایی میزان بیمه مورد نیاز برای ارزش دارایی‌های گرانبها – حتی منزل- خود را نمی‌دانند. بیش از نیمی‌ از آنان نمی‌دانند شرکت بیمه، هنگامی‌که خودروی آنان دچار سانحه ‌می‌شود، چه میزان پرداخت می‌کند.

موارد ذیل، نتایج مهمی از پیمایش فوق را نشان می‌دهد که به تصورات غلط افراد درباره پوشش بیمه می‌پردازد. زمان‌هایی که بیشتر افراد تلاش می‌کنند تا بیشتر پس‌انداز کنند و کمتر خرج کنند، این تمایل وجود دارد که بیمه‌نامه‌ای با کمترین هزینه خریداری گردد. اما، این راه‌کار می‌تواند در صورتی که شما به پوششی نیاز داشته باشید و آن پوشش را خریداری نکرده باشید، نتیجه عکس دهد. درباره گزینه‌های بیمه‌نامه خود بیشتر بیاموزید و پوشش و بیمه‌گری را انتخاب کنید که به بهترین نحوی نیازهای شما را تحقق بخشد تا اینکه تنها به دنبال پایین‌ترین حق‌بیمه باشید. از این‌که چه پوشش‌هایی دارید و چه پوشش‌هایی ندارید، مطمئن شوید.

پیمایش: بیش از دو‌سوم پاسخ‌دهندگان معتقدند که بیمه، تمامی هزینه‌های آنان را برای بازسازی و بازخرید اموال‌شان در صورت بروز خسارت‌های بزرگی مانند آتش‌سوزی یا دیگر حوادث طبیعی را می‌پردازد.

واقعیت: تقریباً تمامی شرکت‌های بیمه، سقفی برای مبلغ پرداختی به منظور بازسازی منزل پس از یک خسارت کلی ارائه می‌دهند مگر اینکه پوشش اضافی خریداری شود. برخی از انواع خاص خسارت مانند سیل کاملاً از این مورد مستثنی هستند. پوشش شما باید بر اساس قیمت‌های کنونی بازار برای مواد ساختمانی و نیروی کار به منظور بازسازی منزل شما باشد. به طور دوره‌ای، پوشش منزل خود را مرور کنید و نسبت به قیمت‌های بازسازی، بروز باشید.

پیمایش: سی‌ درصد از مالکین منازل معتقدند که پوشش بیمه آنان بر اساس ارزش واقعی بازار از منزل‌شان است.

واقعیت: نه ارزش بازاری و نه ارزش ارزیابی‌شده نسبت به منزل شما، نشان‌دهنده هزینه بازسازی است و نباید به عنوان پایه پوشش بیمه منزل شما محاسبه شود. هزینه‌های نیروی کار و مواد ساختمانی ممکن است حتی با کاهش قیمت مسکن، افزایش پیدا کند.

پمایش: پنجاه و دو درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که درصورتی که خودروهای جدید آنان، کاملاً خسارت ببیند، قیمت کامل خرید آن، بازپرداخت می‌شود.

واقعیت: اصلاً اینطور نیست. برای بیمه‌نامه‌های استاندارد خودرو، زمانی‌که یک خودرو کاملاً خسارت ببیند، – بدون لحاظ زمان خرید – شرکت‌های بیمه، افت قیمت را هنگام ارزیابی خسارت درنظر می‌گیرند. برای خودروها، تا 20 درصد افت در سال اول خرید محاسبه می‌شود.

منبع: وی، آوریل 2018

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید