جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبربا الفبای گردشگری آشنا نیستیم

با الفبای گردشگری آشنا نیستیم

آثار تاریخی دلیجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ظرفیت‌های گردشگری دلیجان به اندازه‌ای است که می‌توان شهرستان را به عنوان مقصد و هدف گردشگری معرفی کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، علیرضا ایزدی در جلسه ستاد خدمات سفرهای تابستانی دلیجان و بررسی طرح جامع گردشگری شهرستان افزود: امروز سلیقه و علاقه جامعه به سمتی حرکت می‌کند که می‌توان دلیجان را به عنوان هدف گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود معرفی کرد و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش است و سمن‌ها در این راستا می‌تواند نقش موثری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی زیربنای توسعه است، اما مشکل اینجاست که هنوز با الفبای گردشگری آشنا نیستیم، گفت: امروز همه صحبت از توسعه گردشگری می‌کنند، اما باید از صحبت فراتر رفت. شست آموزشی با دهیاران کمیجان در حوزه گردشگری بازدهی مناسبی به همراه داشت و می‌توان مباحث اموزشی حوزه گردشگری را در شهرستان دلیجان و با محوریت دهیاران توسعه بخشید.

ایزدی با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان دلیجان که توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی در حال تهیه است، افزود: طرح جامع گردشگری شهرستان و محوری تحت عنوان شازند – خمین – محلات – دلیجان تعریف شده که بازنگری طرح و زون‌بندی آن در دستور کار است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تسهیلگری و بسترسازی مناسب جهاددانشگاهی در تدوین طرح جامع، افزود: مسلما طرح جامع مناسب و اصولی می‌تواند تحول اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال در محور گردشگری استان مرکزی را رقم بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که فهم درستی از اعداد و ارقام دارد که می‌توان به واسطه آن به نتیجه رسید، افزود: اینکه صرفا به دنبال پژوهش باشیم، نقشه راهی را به دنبال ندارد، باید براساس مدل و تکنیک، محور و مسیر توسعه گردشگری تعیین شود و کیفیت در تعریف طرح جامع از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید