جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبا افزایش درگیری ها در هنگ کنگ سهام آسیا دوباره سقوط کرد

با افزایش درگیری ها در هنگ کنگ سهام آسیا دوباره سقوط کرد

با افزایش درگیری ها در هنگ کنگ سهام آسیا دوباره سقوط کرد

نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش درگیری ها بین آمریکا و چین خوشبینی‌های به وجود آمده پس از بازگشایی اقتصاد جهان را از بین برد و سهام آسیا دوباره سقوط کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از رویترز، نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش درگیری ها بین آمریکا و چین خوشبینی‌های به وجود آمده پس از بازگشایی اقتصاد جهان را از بین برد و سهام آسیا دوباره سقوط کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آخرین ساعات روز سه شنبه اعلام کرد آماده می شود به خاطر تلاش های چین برای وضع قوانین امنیت ملی در هنگ کنگ، اقداماتی انجام دهد ولی هیچ جزئیات بیشتری را در مورد این اقدامات ذکر نکرد.

سهام هنگ کنگ در میان سایر شاخص های بزرگ داخلی سقوط کرد. شاخص هنگ سنگ 0.46 درصد پایین آمد و شاخص ام. اس. سی. آی. بازار آسیا پسفیک بجز ژاپن 0.12 درصد کاهش یافت. شاخص CSI300  چین هم به همین مقدار پایین آمد.

شاخص نیکی ژاپن تقریباً ثابت ماند.

وخامت روابط بین دو اقتصاد بزرگ دنیا بیش از پیش فعالیت تجاری در جهان را مختل میکند، آن هم در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا فشار مضاعفی بر آن وارد کرده است.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا طی یادداشتی نوشتند تا قبل از اعلام این خبر که « در صورت وضع قوانین جدید توسط چین در مورد هنگ کنگ، آمریکا تحریم های جدیدی بر کسب و کارهای چینی اعمال می کند»، شاخص s&p 500 بالاتر از 3000 بود.

به گفته این تحلیلگران، وسعت این تحریم‌های احتمالی هنوز مشخص نیست.

طرح های چین برای وضع قوانین امنیت ملی در هنگ کنگ باعث به وجود آمدن ناآرامی‌های خیابانی در قطب مالی آسیا از سال گذشته شده است.

صدها نیروی پلیس در هنگ کنگ به خاطر بروز شورش های احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید