سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیباید نگاه به داخل و به توانمندی کشور داشت

باید نگاه به داخل و به توانمندی کشور داشت

اقتصاد خرد مهم‌ترین کلید دورزدن تحریم‌ها بوده و باید اتاق بازرگانی خود را به ابزار حمایت از صنایع پایین‌دست مجهز کند تا در دوره رکودی و تحریمی، سالح مناسبی برای مبارزه با تحریم‌ها وجود داشته باشد.

سیدعلی رضوی صادرکننده نمونه ملی سال 97 با اشاره به به شرایط تحریمی پیش‌رو و سال سختی که در 98 انتظار می‌رود  گفت: باید نگاه به داخل و به توانمندی کشور داشت بنابراین با تاکید ویژه بر آنکه اتاق در دوره آتی باید تمرکز ویژه ای بر بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی، خدماتی داخلی داشته باشد.
وی ادامه داد: توجه ویژه بر بنگاه های کوچک و متوسط داخلی و تعامل با طرف خارجی از بُعد تعامل تکنولوژی و همکاری های مشترک می تواند اقتصاد را از دوران سخت عبودر دهد؛ با نگاهی دقیق‌تر می توان دریافت که SMEهای موفق اروپایی و صاحب تکنولوژی منافع چندانی در آمریکا نداشته که بخاطر ورود به بازار ایران ، خطر را احساس کنند بنابراین میتوان با اتکا به این موضوع، راهکاری برای دور زدن تحریم ها ارائه داد.
مدیرعامل شرکت گسترش تجهیزات دانا افزود: برای تولید قدرتمند بخش خصوصی ظرفیت‌های مناسب تولیدی فراهم شده اما بنگاه‌های کوچک و متوسطی که الان در شهرک‌های صنعتی هستند با ظرفیت بسیار پایینی به فعالیت مشغول‌اند که باید با تکمیل زیرساخت ها از تولید و محیط کسب و کار آنها حمایت شود و این یکی از مهم ترین وظایف اتاق بازرگانی در دوره آتی است.
رضوی با انتقاد از حضور اقتصاد دولتی در دامان بخش خصوصی اظهارکرد: اعتقاد داریم که اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید به صورت حقیقی میزبان بخش خصوصی باشد.
وی اضافه کرد: امیدواریم در این دوره اعضای نمایندگان صدای رسایی در اتاق بازرگانی برای خود داشته باشند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید