جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریباید افسوس خورد؛ناصر ملک‌مطیعی نادیده گرفته شد

باید افسوس خورد؛ناصر ملک‌مطیعی نادیده گرفته شد

چرا روی اسم ملک‌مطیعی قلم قرمز کشیدند؟/ مردم ملک‌مطیعی را دوست داشتند/ سینمای ایران به ملک‌مطیعی مدیون است

علی نصیریان با اشاره به درگذشت ناصر ملک‌مطیعی گفت: «ارتباط ناصر ملک‌مطیعی با جامعه فوق‌العاده بود. مردم این هنرمند را دوست داشتند و به او احترام می‌گذاشتند. ناصر ملک‌مطیعی در این سال‌ها نادیده گرفته شد که بابت این موضوع باید افسوس خورد. چرا باید روی اسم، کارهای ناصر ملک‌مطیعی و ارتباطی که با مردم ایجاد می‌کرد قلم قرمز کشیده شود؟ ناصر ملک‌مطیعی بیش از هر کس دیگری درد کشید.»

قطعا یکی از تلخ‌ترین خبرهای سال 97 خبر درگذشت ناصر ملک‌مطیعی است. فرمان سینمای ایران درگذشت و داغ دوری او در یاد مردم و سینماگران خواهد ماند. علی نصیریان یکی از کسانی است که اعتقاد دارد به ناصر ملک مطیعی ظلم بزرگی صورت گرفت و او می‌توانست در طول این سال‌ها برای جامعه و سینمای ایران مفید باشد.

علی نصیریان‌، بازیگر ‌مطرح‌ سینمای ایران با اشاره به درگذشت ناصر ملک‌مطیعی به اعتمادآنلاین گفت: «متاسفانه با آقای ملک‌مطیعی همکاری نداشتم. تا این اواخر نتوانسته بودم با آقای ملک‌مطیعی به خوبی ارتباط برقرار کنم، اما چند وقت پیش ناصر ملک‌مطیعی را دیدم و با هم گپ زدیم. برای آقای ملک‌مطیعی دعا می‌کنم. ناصرخان برای سینمای ایران زحمات بسیار زیادی کشید و از کسانی بود که سینمای ایران به او مدیون است.»

او ادامه داد: «ارتباط ناصر ملک‌مطیعی با جامعه فوق‌العاده بود. مردم این هنرمند را دوست داشتند و به او احترام می‌گذاشتند. ناصر ملک‌مطیعی در این سال‌ها نادیده گرفته شد که بابت این موضوع باید افسوس خورد. چرا باید روی اسم، کارهای ناصر ملک‌مطیعی و ارتباطی که با مردم ایجاد می‌کرد قلم قرمز کشیده شود؟ ناصر ملک‌مطیعی بیش از هر کس دیگری درد کشید.»

نصیریان درباره آثار ناصر ملک‌مطیعی گفت: «نمی‌توان تاریخ را فراموش کرد. نمی‌توانیم نسبت به آثار و بازی‌های ملک‌مطیعی بی‌تفاوت باشیم. نباید با تغییر شرایط سیاسی کشور یک هنرمند را فراموش کرد. ملک‌مطیعی «امیرکبیر» را هم بازی کرد. ناصر ملک‌مطیعی انسان با فرهنگی بود. طی صحبت‌هایی که با او داشتم بیشتر از قبل متوجه تفاوت او و نوع نگاهش نسبت به دیگران شدم. ملک‌مطیعی می‌توانست برای این جامعه و سینما مفید باشد اما اجازه ندادند.»

بازیگر فیلم «هزاردستان» درباره نقش‌هایی که ناصر ملک مطیعی بازی کرد گفت: «آقای ملک مطیعی این اواخر می‌توانست نقش‌هایی را که شبیه به خودش بود به‌خوبی بازی کند. متاسفانه موانع زیادی برای او به وجود آوردند و نگذاشتند این انسان فرهیخته با حال خوب زندگی کند و ادامه دهد. خود من با فیلم «قیصر» خاطره دارم و فکر می‌کنم این فیلم یکی از کارهای بسیار درخشان کارنامه حرفه‌ای آقای ملک‌مطیعی است.»

گفتنی است پیش از این علی نصیریان در گفتگوی تلویزیونی اش از ناصر ملک مطیعی به عنوان هنرمندی باسواد و فرهیخته یاد کرد.

علی نصیریان در گفتگو با آرش ظلی پور در شبکه «من و شما» در پاسخ به اینکه چه نظری درباره ناصر ملک مطیعی دارد گفت: «آخرین بار همین جشن شهرزاد دیدمش و خیلی هم احترام براش قائلم. بسیار آدم باسواد و فرهیخته ای هست و بود ولی شرایط اون زمان، قصه ها و سناریوهای اون زمان و فیلم هایی که اون زمان ساخته می شد ایشون رو سوق داد به اون سمت و سو. وگرنه خودش استعدادش خیلی بالاتر از این ها بود و خیلی کارهای درخشان می توانست بکند.»

ناصر ملک مطیعی هیچ همکاری ای با هم نداشته اند و  هیچ وقت پیش نیامد که در فیلمی با یکدیگر هم بازی شوند.

ناصرملک مطیعی :جاى على نصیریان در فصل دوم شهرزاد خالى است

مرحوم ناصر ملک مطیعی بازیگر مطرح و قدیمی هم چندی پیش در یادداشتی در هفته نامه مجازی شهرزاد ۲ نوشت :

معتقدم هر فیلم و سریالى که مورد استقبال مردم قرار گیرد، عیب و نقص آن از بین مى رود. مردم ما “شهرزاد” را دوست دارند، چون زندگى خوشان است و اتفاقات آن مربوط به زندگى روزمره شان است.

مردم بخاطر سادگى و بی آلایشى که سریال شهرزاد دارد، با آن همراه شده اند. حسن فتحى کارگردان باتجربه اى است که از تجربیاتش در آثار خود به خوبى استفاده مى کند و با توجه به اشرافى که دارد همه عوامل خوب را در یک اثر سهیم مى کندر این سریال به بعضى از وقایع تاریخى نیز اشاره مى شود.

ممکن است همه این وقایع دلچسب نباشد، اما طرز بیان بسیار مهم خواهد بود که فتحى به خوبى از عهده آن برآمده و این وقایع را با صداقت و واضح بیان کرده است.موضوعاتى که این کارگردان در آثارش به آنها مى پردازد، آرزوهاى مردم هستند که روزگارى اینچنین ساده زندگى مى کردند، در حالى که امروز همه ما با مشکلاتى روبرو هستیم، به همین دلیل کارى مانند شهرزاد به خوبى بر دل آنها نشسته است.

نکته دیگر اینکه طبیعى است مخاطب دوست دارد قهرمان خود را روى پرده سینما یا صفحه تلویزیون ببیند، در این سریال، قهرمان ها هم به خوبى پرورانده شده اند.

قطعا فصل دوم شهرزادهم با استقبال خوبى همراه مى شود، چون بازیگران و عوامل خوبى در آن حضور دارند، البته جاى خالى على نصیریان (بزرگ آقا) در فصل دوم خالى است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید