جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبانکی به اندازه "خاوری" بدهکار!

بانکی به اندازه “خاوری” بدهکار!


ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به غیب‌شدن برخی گزارش‌های مگو تا سود سال۹۷ پتروشیمی که در جیب سهامداران امروز می‌نشیند!

به گزارش رتبه آنلاین از بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که غیب‌شدن برخی از آمار‌هایی که جدیدا اهالی بازارسرمایه دیگر آن را نمی‌بینند بخاطر جلوگیری از رانت و رقابت‌های کاذبی بوده که دوستان در این منجلاب گرفتار می‌شدند اما؛ گویا دوستان مسیر قانونی را نمی‌توانند با دیگر دوستان وضع کنند تا رفقایشان در آن گرفتار نشوند، وقتی بهانه‌های بنی‌اسرائیلی روسفید می‌شود یعنی این.

به‌اندازه خاوری، بدهکار!
سخنگوی راه‌پله‌ها امروز برای دریافت وامی به بانک قرمزپوش سرکی کشیده بود که متوجه سختگیری‌هایی برای اعطا وام مدنظر خود شده بود و متصدی امور وام نیز این سخنگو را سنگ‌وقلاب کرده بود که اعتبار نداریم.
باید به سخنگوی عزیزدل گفت، عزیزدل وقتی بانکی به زیرمجموعه‌های خود آنقدری وام داده که حالا به اندازه مبلغ آقای سفر کرده به دیار آمریکای شمالی مطالبات دارد و طبق شنیده‌ها از گوشه‌وکنار این بانک، زیان انباشته خود را در مرز دو رقمی شدن سرمایه خود می‌بینید که نباید طلب وام کرد.

مدیران بیمه‌ای که از پاداش بیمه هستند
از پرداخت‌های داخلی دور نشویم که یکی دیگر از بیمه‌های مطرح کشور، نزدیک به ۲میلیارد تومان، پاداش را برای هیات مدیره خود تخصیص داده و ندارم‌ندارم‌های بازپرداخت زیان‌های موقع حادثه فقط برای مشتریان است، نه … آقایان مشتریان را از سر راه پیدا نکردید! پاداش ۳۶۰ میلیونی با کدام آمار درخشان!

سیرک جدید و البته سکوتی از جنس خط ممتد
سود سال ۹۷ شرکت‌های پالایشی متعلق به سهامداران سال۹۷ این شرکت‌ها بوده، اما در سال۹۹ اعلام می‌شود؛ درحالی‌که بسیاری از آن سهامداران، دیگر سهامدار نیستند و افراد دیگری جایگزین آن‌ها شده است! چه کسی مسئول تضییع حقوق آنهاست؟

البته ناگفته نماند که باید سهامداران به دو فاکتور “حاشیه سود عملیاتی” و ذخیره کاهش ارزش موجودی‌ها” و تغییرات آن نسبت به سال گذشته توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در پالایشی‌ها همزمان که از درامد تسعیر ارز درج شده در سایر درآمد‌های غیر عملیاتی برخی پایکوبی می‌کنند به عدد زیان درج شده در سایر اقلام عملیاتی که بابت ذخیره کاهش ارزش موجودی هاست دقت باید کرد؛ کاهش سود عملیاتی در صورت سود و زیان پالایشی در جوار حافظ مشخص بوده و تعدیل منفی سود پالایشی بندر لنگه که ۳۰ اردیبهشت اعلام شد و پالایشی دیار زاینده‌رود که کلا ۳درصد روی EPS شرکت تغییر نرخ تسعیر تاثیر دارد، حاکی از لزوم همین نوع دقت‌هاست.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید