پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیبازگشت امید به بورس

بازگشت امید به بورس

افراد حقیقی امروز هزار و۳۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فر‌آورده‌های نفتی و همچنین سهام شبندر بود.

حقوقی‌ها حدود هزار و ۳۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد آنلاین، ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۸۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فر‌آورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «خرده فروشی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شبندر»، «فولاد» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فخوز»، «رانفور» و «خودرو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندرعباس معادل ۲۱۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد خوزستان با برتری ۵۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید