پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزبازار ارز گرم شد

بازار ارز گرم شد

بازار ارز گرم شد
اطلاعات دریافتی از میزان عرضه ارز در بازار طی روز جاری بیانگر عرضه ۱۲۰ میلیون دلار با نرخ ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان و ۳ میلیون یورو با نرخ ۲۱ هزار تومان است.

به گزارش رتبه آنلاین، بعد از افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر و ثبت رکوردهای نجومی برای دلار، با ورود بازارساز و افزایش عرضه مدار قیمتی ارز تغییر جهت داد و برهمین اساس ترمز گرانی بیشتر دلار کشیده شد.

بازارساز از روز سه شنبه هفته قبل با عرضه سنگین مانع از رشد بیشتر قیمت‌ ها در بازار شد؛ امروز اما عرضه بازارساز نسبت به روزهای قبل بسیار بیشتر بوده است.

از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که طی روز جاری بازارساز ۱۲۰ میلیون دلار با نرخ ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان در بازار عرضه کرده که از این میزان ۱.۸ میلیون دلار معامله شده است. ضمن اینکه طی روز جاری ۳ میلیون یورو نیز عرضه شده از این میزان ۵۰۰ هزار یورو با نرخ ۲۱ هزار تومان معامله شده است.

بررسی‌های صورت گرفته از معاملات ارزی در بازار ارز تهران حاکی از آن است که تقاضای خرید به طور چشم‌گیری در نرخ‌های اعلامی در کانال‌ها بشدت کاهش یافته و نرخ معاملات در بازار رسمی به مراتب پایین تر می‌باشد.

ضمن اینکه معاملات واقعی در محل ارز صرافی‌ها بسیار محدود و در حدود قیمتی ۱۸۹۰۰ الی ۱۹۰۰۰ تومان برای دلار است.

دیروز نیز علاوه بر عرضه ارز در صرافی‌های منتخب بازارساز عرضه سنگین حدود ۷۱ میلیون دلاری با نرخ ۱۸ هزار و ۴۵۰ تومان داشت که تاکنون حدود ۱/۵میلیون دلار آن معامله شد.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم بیانگر آن است که علاوه بر عرضه ۷۱ میلیون دلاری روز جاری، بازارساز از روز سه‌شنبه تا ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته بیش از ۱۸۰ میلیون دلار در بازار عرضه داشته است.

بعد از ثبت رکوردهای بالا در بازار ارز و عبور دلار از کانال ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان با ورود بازارساز به بازار قیمت‌ها تغییر جهت داد و با سیر نزولی همراه شد.

حضور پرقدرت بازارساز و با عرضه سنگین ارز موجب سقوط نرخ ارز ظرف ۳ روز در بازار و بازگشت دلار از کانال ۲۰ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان شد.

صرافی‌ها و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند عرضه‌های ارز از سوی بازارساز در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و همین امر سبب کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

نکته مهم در بازار ارز این است که در روزهای اخیر خریداری در بازار وجود نداشته و تعداد فروشنده‌ها بسیار بیشتر از خریداران است؛ تشدید نوسانات و ورود بازارساز به بازار موجب شده فروشنده‌ها بیشتر شوند.

گفتنی است، نرخ دلار برای فروش هم‌اکنون در بازار متشکل ارزی ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان و صرافی‌های بانکی ۱۹ هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید