سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهاخبار روزبازارهای‌منطقه‌ای مسیر رشد کالای‌ایرانی

بازارهای‌منطقه‌ای مسیر رشد کالای‌ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تا زمانی که مسیر صادراتی برای کالای ایرانی در بازارهای منطقه‌ای بازنشود نباید انتظار رشد و رقابت‌پذیری تولیدات داخلی را داشت.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌گو با خبرنگار رتبه آنلاین درخصوص تولید کالای ایرانی گفت: تولید کالای ملی زمانی برای اقتصاد آورده اقتصادی خواهد داشت که صادرات‌گرا باشد بنابراین تولید رقابت‌پذیر با کالاهای مشابه داخلی اولین گام برای تولید کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی است.

وی ادامه داد: تولید کالای ایرانی صادراتی نقش اساسی در آورده اقتصادی برای بنگاه‌های اقتصادی ایفا می‌کند زیرا اشتغال‌زایی، بهره‌وری و رفاه اقتصادی در سال جدید، تنها در گرو تولید با محوریت صادرات است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: کالاهای ایرانی توان رقابتی با سایر کالاهای وارداتی را داراست اما عدم حمایت از کالای ملی باعث شده که تمایل به خرید و مصرف از کالای ایرانی در سطح جامعه کاهش یابد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران از موانع داخلی بر سرراه تولید کالای ایرانی در مسیر صادرات نیز سخن گفت و تاکید کرد: متاسفانه موانع زیادی باعث کاهش صادرات کالای ایرانی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی شده چراکه نبود دیپلماسی اقتصادی، افت مراودات بانکی و مشکلات تعرفه‌ای و گمرکی و … اثرات منفی را بر سطح تجارت خارجی بنگاه‌های اقتصادی گذاشته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان تاکید کرد: باید با افزایش سطح رقابت‌پذیری بنگاه‌ای اقتصادی به سمت افزایش سطح مراودات اقتصادی حرکت کرد چراکه کیفیت، قیمت و تنوع سه عامل کلیدی در جهت ترغیب مردم به مصرف کالای های تولید داخلی و سپس حرکت به سمت تولید کالای ایرانی در سطح جهانی است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید