جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هااین 4 ماده غذایی کلسیم بدنتان را نابود می‌کنند

این 4 ماده غذایی کلسیم بدنتان را نابود می‌کنند

وجود هر ماده غذایی در بدن تا حد اعتدال لازم و ضروری است. اما گاهی برخی از مواد غذایی از حد عادی بیشتر یا کمتر می شوند و مشکلاتی را در بدن ایجاد می کنند. در این میان کلسیم یکی از مهم ترین موادی است که برای حفظ استخوان ها الزامی است.
وجود هر ماده غذایی در بدن تا حد اعتدال لازم و ضروری است. اما گاهی برخی از مواد غذایی از حد عادی بیشتر یا کمتر می شوند و مشکلاتی را در بدن ایجاد می کنند. در این میان کلسیم یکی از مهم ترین موادی است که برای حفظ استخوان ها الزامی است.

به گزارش رتبه آنلاین از انتخاب، با وجود این که کلسیم برای بدن انسان بسیار مهم است و اغلب افراد سعی می کنند با نوشیدن شیر و مضرف لبنیات کمبود کلسیم بدن خود را جبران کنند، اما برخی از مواد غذایی می توانند به عنوان دشمن کلسیم در بدن وارد عمل شوند:

قهوه و کافئین

این 4 ماده غذایی کلسیم بدنتان را نابود می کنند

درست است که بسیاری از افراد علاقه خاصی به کافئین دارند و نمی توان توقع داشت که به شکل ناگهانی کافئین را ترک کنند، اما مصرف کافئین به شکل افراطی، زمینه ساز از بین رفتن کلسیم بدن می شود. اگر علاقه شدیدی به مصرف کافئین دارید بهتر است تا یک الی 2 ساعت قبل و بعد از مصرف کلسیم، کافئین مصرف نکنید.

قند و شکر

در مورد مضرات قند و شکر می توان ساعت ها صحبت کرد و قماله نوشت اما یکی از بدترین مضرات قند و شکر، خاصیت دفع کلسیم است. موضوعی که می تواند همزمان موجب پوکی استخوان و دیابت شود.

نمک

یکی دیگر از موادی که موجب دفع شدید کلسیم می شود نمک است، درواقع سدیم موجود در نمک می تواند به شدت در دفع کلسیم موثر باشد.

نوشابه

این 4 ماده غذایی کلسیم بدنتان را نابود می کنند

نوشابه از دیگر محصولاتی است که می تواند مضرات شدیدی مثل مشکلات کمبود کلسیم را در بدن فرد ایجاد کند. بر همین اساس است که یکی از منفی ترین عوارض مصرف نوشابه مشکلات مرتبط با پوکس استخوان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید