چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیایران پنجاه و چهارمین کشور دنیا درپوشش‌ جنگلی

ایران پنجاه و چهارمین کشور دنیا درپوشش‌ جنگلی

پوشش جنگلی در هر کشوری ضمانت وجود هوای سالم مهم است  به همین دلیل است که سازمانهای جهانی تاکید زیادی بر ضرورت ایجاد و محافظت از پوشش‌های جنگلی می‌کنند و این پوشش ها را در مقابله با تغییرات جوی ضروری می دانند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از نقشه جهانی جنگل‌ها ، در سال قبل روسیه بیشترین پوشش جنگلی را در دنیا داشت. در این سال پوشش جنگلی در کشور روسیه برابر با ۸ میلیون ۱۴۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع بود  و ۴۹.۴ درصد از زمین های این کشور را جنگل‌ها به خود اختصاص داده بودند. دومین کشور دنیا از نظر سطح بالای پوشش  جنگلی کشور کانادا است و مساحت جنگل‌ها در این کشور برابر با ۴میلیون و ۹۱۶ هزار و ۴۳۸ کیلومتر مربع بود ، در این کشور نسبت مساحت پوشش های جنگلی به کل مساحت کشور ۴۹.۲۴ درصد بود. از دیگر کشورهای دارای سطح بالای پوشش جنگلی می‌توان به کشورهای برزیل ، امریکا ، چین ،استرالیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، آرژانیتن ، اندونزی و  هند اشاره کرد .

طبق این گزارش پوشش جنگلی در کشور ترکیه برابر با ۲۱۶ هزار و ۷۸۱ کیلو متر مربع است  که ۲۷.۶۰ درصد از مساحت این کشور را به خود اختصاص داده است. مساحت پوشش جنگلی در کشور مالزی برابر با ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ کیلو متر مربع است و این کشور جایگاه ۳۴  جدول را به خود اختصاص داده است.

ایران از نظر مساحت پوشش‌های جنگلی در میان۱۹۳کشور دنیا جایگاه ۵۴را دارد. در سال گذشته مساحت جنگل‌ها در ایران برابر با ۱۱۰ هزار و ۷۵۰ کیلو متر مربع بود و ۶.۷۲ درصد از کل مساحت  زمین‌های کشور را داشت. مساحت پوشش جنگلی در ایران مشابه کشورهای مراکش، نیجریه، گواتمالا، ایتالیا و اوکراین است.

در این رده‌بندی بریتانیا جایگاه ۹۲ و عربستان جایگاه ۹۷ را دارد. کشورهای سنگاپور،مالدیو،بحرین، مالت، سان مارینو و قطر در انتهای  این فهرست قرار دارند .

 

کشورهایی که بیشترین پوشش جنگلی را دارند
رتبهنام کشورمساحت پوشش جنگلی (کیلومتر مربع) 
۱روسیه۸۱۴۹۳۰۰
۲کانادا۴۹۱۶۴۳۸
۳برزیل۴۷۷۶۹۸۰
۴امریکا۳۱۰۰۹۵۰
۵چین۲۰۸۳۲۱۰
۶استرالیا۱۴۷۰۸۳۲
۷کنگو۱۱۷۲۷۰۴
۸آرژانتین۹۴۵۳۳۶
۹اندونزی۸۸۴۹۵۰
۱۰هند۷۷۳۸۷۰

 

 

پوشش جنگلی در کشورهای منتخب
رتبهنام کشورمساحت پوشش جنگلی (کیلومتر مربع)
۲۴سوید۲۸۰۷۳۰
۳۲ترکیه۲۱۶۷۸۱
۴۹آلمان۱۱۴۱۹۰
۵۴ایران۱۱۰۷۵۰
۷۹پاکستان۴۲۲۴۰
۹۷عربستان۲۷۰۰۰
۱۱۹عمان۱۳۰۵۰
۱۲۷عراق۸۲۲۰
۱۵۵افغانستان۱۶۳۱
۱۸۰کویت۶۰
۱۸۸سنگاپور۲۰
۱۹۰بحرین۵
۱۹۳قطر۰
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید