چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریایران سی و هفتمین کشور دنیا در شاخص جرم و جنایت

ایران سی و هفتمین کشور دنیا در شاخص جرم و جنایت

جرم و جنایت یکی از آسیبهای بزرگ در دنیای امروز است که در سالهای اخیر هم کشورهای صنعتی و توسعه یافته  را درگیر کرده است و هم کشورهای در حال توسعه را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  مرکز رتبه بندی نومبو، شاخص جرم و جنایت در ایران در سی و شش ماه منتهی به ژوین ۲۰۱۷ برابر با ۴۹.۸۴ بوده است  و ایران در میان ۱۱۰ کشور دنیا  به عنوان سی و هفتمین کشوری که شاخص جرم و جنایت بالایی دارد انتخاب شده است. برای تهیه این شاخص از میزان جرایم گزارش شده در پایتخت کشورها  استفاده شده است و شاخص‌های بین ۰  و ۲۰ به کشورهایی که دارای سطح بسیار پایین جرم هستند اختصاص یافته است. شاخص های بین ۲۰ تا ۴۰ به کشورهای  دارای سطح  پایین جرم و جنابت، شاخص بین ۴۰ تا ۶۰ به کشورهای  میانی ، شاخص بین ۶۰ تا ۸۰ به کشورهای دارای سطح بالای جرم  اختصاص دارد و شاخص بالاتر از ۸۰ مختص کشورهای دارای سطح بسیار بالای جنایت است.

در این گزارش ونزوئلا دارای بالاترین شاخص بود. شاخص جرم و جنایت در این کشور برابر با ۸۲.۴۲  اعلام شد . کشورهای گینه نو پاپایو، هندوراس، افریقای جنوبی، ترینداد و توباگو، سوریه در جایگاه دوم تا ششم قرار دارند.

شاخص جرم و جنایت در مالزی برابر با ۶۳.۵۷ است و این کشور جایگاه هفدهم فهرست را دارد و در کشور پاکستان برابر با ۵۳.۳۲ است  که جایگاه بیست و پنج را به خود اختصاص داده است.

روسیه چهل و ششمین کشور این فهرست، هند پنجاه و دومین کشور و آلمان هفتاد و هشتمین کشور است. کشورهایی که پایین ترین آمار جرم و جنایت را دارند عبارتند از کشورهای سنگاپور، قطر، تایوان، اتریش و امارات  متحده عربی.

کشورهایی که کمترین و بیشترین شاخص جرم و جنایت را دارند
رتبهنام کشورشاخص
۱ونزوئلا۸۲.۴۲
۲گینه نو پاپایو۸۱.۸۷
۳هندوراس۷۷.۵۸
۴افریقای جنوبی۷۵.۲۹
۵تریندادو توباگو۷۱.۱۸
۱۰۶امارات۱۹.۳۳
۱۰۷اتریش۱۹.۱۳
۱۰۸تایوان۱۸.۳۱
۱۰۹قطر۱۷.۰۷
۱۱۰سنگاپور۱۶.۹

 

شاخص جرم و جنایت در کشورهای منتخب
رتبهنام کشورشاخص
۶سوریه۷۰.۶۳
۱۷مالزی۶۳.۵۷
۲۵پاکستان۵۲.۶۲
۳۷ایران۴۹.۸۴
۳۹سوید۴۹.۳۵
۴۴امریکا۴۸.۵۰
۵۴اندونزی۴۳.۷۷
۵۹ترکیه۴۱.۰۳
۷۶کویت۳۴.۵۵
۷۹چین۳۲.۴۹
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید