سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیایران رکورددار بالاترین شاخص ترافیک دنیا

ایران رکورددار بالاترین شاخص ترافیک دنیا

یکی از معضلات بزرگ ایران ترافیک است و مردم هر روز زمان زیادی از روز را برای سفرهای درون شهری صرف می‌کنند و این کار ضمن از بین بردن انرژی آنها ، سطح کارایی آنها را به دلیل استنشاق گازهای آلاینده محیط زیست تنزل می‌دهد.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سایت نومبو، ایران رکورددار شاخص ترافیک در دنیا استیران بالاترین شاخص ترافیک را میان ۶۲ کشور مورد مطلالعه دارد. شاخص ترافیک در ایران برابر با ۲۲۵.۸۴ است و به طور متوسط مردم ۴۹.۴۶ دقیقه را برای هر سفر درون شهری  زمان می‌گذارند . این به معنای هدر رفتن حداقل یک ساعت و ۳۹ دقیقه در روز تنها برای رسیدن به محل کار و بازگشت به منزل است . این زمان زیادی که در ترافیک صرف می‌شود در کنار استنشاق بخش زیادی از گازهای آلاینده می‌تواند کارایی انسان‌ها را تقلیل دهد و بیماری‌های زیادی ایجاد کند.

شاخص ترافیک برای این مطالعه  از ترکیبی از زمان صرف شده برای سفرهای درون شهری ، میزان نارضایتی مردم در جریان سفرهای درون شهری ، میزان استنشاق گاز دی اکسید کربن و بیماریهای ناشی از ان و در نهایت سطح ناکارامدی  ترافیک بدست امده است .

از دیگر کشورهایی که  شاخص ترافیک بالایی دارند می‌توان به مصر ، افریقای جنوبی ، هند، روسیه،ترکیه و برزیل اشاره کرد. شاخص ترافیک در کشور ترکیه برابر با ۲۰۰.۰۹ است و مردم برای سفرهای درون شهری به طور متوسط ۴۶.۲۹ دقیقه زمان صرف می‌کنند. پایین‌ترین شاخص ترافیک در دنیا  به کشور اتریش اختصاص دارد.  شاخص ترافیک در این کشور برابر با ۷۸.۹۰ است . کشورهای دانمارک  و سویس  و بوسنی و چک و سوید از دیگر کشورهایی هستند که شاخص ترافیک بسیار پایینی دارند.

 

شاخص ترافیک و زمان صرف شده در ترافیک(مقایسه میان ۶۲ کشور)
متوسط زمان صرف شده برای  هر سفر درون شهری(دقیقه)شاخصنام کشوررتبه
۴۹.۴۶۲۲۵.۸۴ایران۱
۴۶.۶۹۲۲۱.۳۸مصر۲
۴۳.۲۶۲۱۱.۶۶افریقای جنوبی۳
۴۶.۷۶۲۰۵.۷۰هند۴
۴۸.۲۶۲۰۲.۲۳روسیه۵
۴۶.۲۹۲۰۰.۰۹ترکیه۶
۴۵.۲۷۱۹۵.۸۰برزیل۷
۴۸.۱۰۱۹۵.۱۱کلمبیا۸
۴۴.۲۴۱۹۴.۴۱فیلیپین۹
۴۲.۷۵۱۸۹.۴۹مکزیک۱۰

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید