پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتوزیع برقایران رتبه 10 ساخت ترانس در جهان

ایران رتبه 10 ساخت ترانس در جهان

عضو سندیکای صنعت برق گفت: علی‌رغم وجود تحریم‌ها صنعت ترانس‌سازی در ایران بسیار پیشرفت کرده،به طوری که در حال حاضر ایران دهمین ترانس‌ساز برتر دنیا شناخته می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از ایسنا، فتحی پور در نشستی خبری با بیان اینکه تمام ترانس‌های ساخته شده در ایران قابل رقابت با کشورهای اروپایی است اظهار کرد: به اصطلاح در بازار گفته می‌شود که نمونه ترانس‌های ایرانی مشابه ارزان کالای زیمنس است.

وی با بیان اینکه تمام ترانس‌هایی که در کشور تولید می‌شود قابل رقابت با ترانس‌های اروپایی است، عنوان کرد: شرکت ایران ترانسفو یکی از قطب‌های تولید ترانس در کشور شناخته شده به طوری که 80 درصد سهم بازار داخلی توسط این شرکت تامین می‌شود. برهمین اساس سهم صادرات این شرکت در بودجه سال 96، 120 میلیون دلار تخمین زده شده است که نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است.

عضو سندیکای صنعت برق با بیان اینکه قراردادهایی با شرکت‌های عمان، آفریقای جنوبی، آذربایجان و عراق به منظور صادرات ترانس منعقد شده است عنوان کرد: علاوه بر صادرات کالا، صادرات دانش فنی نیز جزو اولویت‌های صنعت برق تبیین شده به همین دلیل در این زمینه نیز فعالیت‌های گوناگونی انجام شده است.

فتحی پور با اشاره به تاکید دولت به صادرات غیرنفتی عنوان کرد: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی تلاش شد تا در صنعت ترانس‌سازی، بومی‌سازی اتفاق بیفتد. بر همین اساس تمام قطعاتی را که در گذشته مجبور به واردات از کشورهای اروپایی بودیم اکنون به جایی رسیده‌ایم که از سوی برخی کشورهای اروپا،‌ ایتالیا و ترکیه قراردادهایی را برای صادرات همان قطعات داریم.

عضو سندیکای صنعت برق تاکید کرد: صنعت ترانس‌سازی ایران به مرحله‌ای رسیده که علاوه بر تامین نیازهای داخلی می‌توانیم نیازهای خارج از کشور را نیز تامین کنیم البته در این میان 10 میلیون دلار ترانس چینی وارد کشور می‌شود که با افزایش 30 درصدی تعرفه جلوی این کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: این عوارض موجب شده تا برای قراردادهای فاینانس، واردات توجیه اقتصادی نداشت باشد که همین موضوع نیز قوت گرفتن صنعت ترانس‌سازی ایران را در پیش داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید