پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهتجارتایران در قزاقستان مجتمع فرآوری گوشت می‌سازد

ایران در قزاقستان مجتمع فرآوری گوشت می‌سازد

یک شرکت ایرانی در حال ساخت یک مجتمع فرآوری گوشت حلال در قزاقستان است و هدف اصلی این مرکز صادرات است و ۹۰ درصد محصول تولیدی آن به ایران صادر خواهد شد.

به گزارش رتبه آنلاین، شرکت ایرانی آرگو پورتال با کمک شرکت قزاق اینوست، در ساخت یک مجتمع فرآوری و بسته بندی گوشت حلال در منطقه صنعتی اوندیریس در شهر سمی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، میزان سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در این پروژه حدود 21.5 میلیون دلار است. بر اساس اعلام قزاق اینوست، ساخت این مجتمع امسال آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، شرکت آرگو پورتال قراردادی برای اجرای یک پروژه سرمایه گذاری با کمیته سرمایه گذاری وزارت سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان به امضا رسانده است.

امیر شکرچی، مدیر شرکت آرگو پورتال گفت، فضای مساعد سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی در قزاقستان ایجاد شده است. وی افزود: «ما از نزدیک در حال همکاری با دفتر نمایندگی شرکت قزاق اینوست و دولت منطقه ای شرق قزاقستان هستیم که به طور کامل از پروژه ما حمایت می کند.»

قرار است خطوط تولید مدرن و با بهره وری بالا در این مجتمع نصب شود و حدود 250 فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

همچنین قرار است روزانه 2 هزار راس گوساله و 400 راس گاو در این مرکز فرآوری شوند.

هدف اصلی این مرکز صادرات است و 90 درصد محصول تولیدی آن به ایران صادر خواهد شد.

مادینا بایسالبایوا، مدیر منطقه ای شرکت قزاق اینوست هم در این باره گفت: «قزاق اینوست به فعالیت های خود در حمایت از این پروژه برای احداث مجتمع فرآوری گوشت ادامه می دهد. دستور کار ما به دست آوردن تعرفه های ترجیحی گمرکی و مالیاتی، گرفتن یارانه و حمایت از نظر صدور روادید است.»

مقامات دولت منطقه ای شرق قزاقستان قرار است در اواخر ماه ژانویه به ایران سفر کنند. شرکت ملی قزاق اینوست دارای دفاتر نمایندگی در کشورهای چین، فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و ترکیه است که وظایفه آنها انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی و شناسایی حوزه های علاقمندی این شرکت هاست.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید