سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهگفت‌وگوایران بکرترین کشور برای تولید انرژی های نو

ایران بکرترین کشور برای تولید انرژی های نو

ایران بکرترین کشور برای تولید انرژی های نو

فصل اقتصاد – نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ایران بکرترین کشور برای تولید انرژی های نو و تجدید پذیر است. 
حمیدرضا صالحی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: افزایش نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از مهمترین مطالبات فعالان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است.
وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته هشت درصد از قبوض پرداختی مردم صرف خرید تضمینی برق تجدیدپذیر شده است، اظهارداشت: کرمان، یزد و اصفهان از مکان های مناسب برای سرمایه گذاری جهت تولید برق خورشیدی است.
نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه خراسان شمالی برای تولید برق بادی از مزیت مناسبی برخوردار است، ادامه داد: صنعت تولید برق تا زمانی که مشکلات اقتصاد برق رفع نشود از انرژی های تجدید پذیر شکوفا نخواهد شد.
وی همچنین گفت: برخی در کشور معتقد هستند با تولید برق از گاز می توان برق ارزان تری به دست آورد در حالی که نرخ سوخت برای تولید برق در نیروگاه ها ارزان و در عین حال غیرواقعی است.
صالحی با اعلام این مطلب که 60 هزار مگاوات معادل 60 میلیارد دلار در حوزه انرژی های تجدیدپذیر ظرفیت سرمایه گذاری در کشور وجود دارد، افزود: دولت یازدهم به انرژی های تجدیدپذیر توجه بیشتری داشته است.
وی اظهارداشت: اقدامات زیادی با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و همینطور اعتبار اختصاص یافته برای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در حال انجام است تا صنعت انرژی های نو بیش از پیش در مملکت ترقی کند.
نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ادامه داد: پیشنهاد می شود در این خصوص نرخ خرید تضمینی انرژی های تجدیدپذیر 10 درصد افزایش یابد.
وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآور شد: بدون شک با تحقق این مهم و تخصیص کامل بودجه اختصاص یافته خیال سرمایه گذاران حوزه انرژی های نو و تجدیدپذیر آسوده تر خواهد شد.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید