شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزایجاد حباب کاذب قیمت در بازار زعفران غذایی و کشاورزی 

ایجاد حباب کاذب قیمت در بازار زعفران غذایی و کشاورزی 

عضو شورای ملی زعفران گفت: افزایش ۲ میلیون تومانی نرخ زعفران در بازار، حباب کاذب است.

به گزارش رتبه آنلاین از ارانیکو، علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران، از حباب کاذب 2 میلیون تومانی زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون و 900 هزار و حداکثر 6 میلیون و 300 هزار تومان است.

وی افزود: اگرچه مسئولان سازمان تعاون روستایی نرخ کنونی زعفران را منطقی می‌دانند، اما از دیدگاه بنده حداقل نرخ کنونی محصول با حباب 2 میلیون تومانی در بازار روبروست که این امر به زیان خریداران است.

حسینی با انتقاد از عرضه زعفران در بورس کالا بیان کرد: دلالان 70 تن زعفران درجه یک با نرخ 4 میلیون و 300 هزار تومان از کشاورزان خریداری و با نرخ 5 میلیون و 300 هزار تومان در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار داد که هم اکنون سازمان اقدام به عرضه زعفران به نرخ 6 میلیون و 300 هزارتومان در بورس کالا کرده است، در حالیکه این افزایش قیمت هیچ گونه منفعتی برای کشاورز در بر ندارد.

عضو شورای ملی زعفران نسبت به آینده صادرات زعفران هشدار داد و افزود: در روزهای اخیر، نرخ هر کیلو طلای سرخ حداقل 300 هزار تومان در بازار افزایش یافته است که مطمئنا ادامه این روند توقف صادرات را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده را باهم در نظر بگیرد، چرا که نوسان قیمت زعفران در روزهای اخیر منطقی نیست و تنها موجب شده که مصرف کنندگان به دنبال زعفران ارزان قیمت که چیزی جز مواد و رنگ نیست، بروند.

حسینی در خاتمه تصریح کرد: با وجود آنکه سازمان تعاون روستایی پول زعفران خریداری شده از کشاورزان را وعده ای پرداخت می‌کند، انتظار می‌رود که جهت جلوگیری از نوسان قیمت اقدام به عرضه زعفران با نرخ 5 میلیون و 300 هزار تومان در بورس کالا کند.

Source باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید